Marktplatzangebote
4 Angebote ab € 61,13 €
  • Gebundenes Buch

This volume contains clarifications about the principle of contracts (§ 311, para. 1 of the German Civil Code) and concludes its presentation of the law of defective performance with commentary about obligations that arise prior to the conclusion of a contract (§ 311, para. 2 and 3) and initial impossibility (§ 311a).
The commentaries on provisions of the German Civil Code (BGB) regarding distance contracts (§§ 312-312f) are rich in detail, firmly grounded in legal dogmatics, and presented with a practical orientation. The Internet has continued to develop as a key channel for retail
…mehr

Produktbeschreibung
This volume contains clarifications about the principle of contracts (§ 311, para. 1 of the German Civil Code) and concludes its presentation of the law of defective performance with commentary about obligations that arise prior to the conclusion of a contract (§ 311, para. 2 and 3) and initial impossibility (§ 311a).

The commentaries on provisions of the German Civil Code (BGB) regarding distance contracts (§§ 312-312f) are rich in detail, firmly grounded in legal dogmatics, and presented with a practical orientation. The Internet has continued to develop as a key channel for retail sales. As a result, the provisions regarding distance contracts and e-commerce contracts have steadily become more significant. As the first major commentary, the Staudinger provides expert and exhaustive discussion of the changes to §§ 312b to d that came into effect at the end of 2004.
Der Band enthält die Erläuterungen des Vertragsprinzips (§ 311 Abs. 1) und schließt mit der Kommentierung des Verschuldens bei Vertragsschluss (§ 311 Abs. 2 und 3) und der anfänglichen Unmöglichkeit (§ 311a) das Recht der Leistungsstörungen ab. Im Rahmen von § 311 Abs. 3 ist die Prospekthaftung ausführlich erörtert.
Detailreich, dogmatisch fundiert und praxisnah werden die Vorschriften des BGB über die besonderen Vertriebsformen (§§ 312-312f) kommentiert. Das Internet entwickelt sich mehr und mehr zu einem etablierten Verkaufskanal im Einzelhandel. Hierdurch wächst die Bedeutung der Vorschriften über Fernabsatz- und E-Commerce-Verträge. Die Umsetzung der EG-Richtlinie über den Fernabsatz von Finanzdienstleistungen an Verbraucher führt zu erheblichen Änderungen der §§ 312b bis d. Auch bei Finanzdienstleistungen müssen jetzt die verbraucherschützenden Instrumente des Fernabsatzrechts beachtet werden. Die durch die Richtlinie bedingten Änderungen betreffen den Anwendungsbereich der Vorschriften ebenso wie die Informationspflichten des Unternehmers und das Widerrufsrecht des Verbrauchers. Als erster Großkommentar erörtert der Staudinger kompetent und erschöpfend die Ende 2004 eingetretenen Änderungen der §§ 312b bis d.