224,99 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in über 4 Wochen
  • Broschiertes Buch

Dieses innovative Lehrbuch vermittelt Studenten die nötigen Kenntnisse zum Schreiben einfacher Programme. Das Grundlagenwissen über objekt-orientiertes Design und Implementierung wird vertieft. Reiss erklärt den richtigen Gebrauch von Objektbibliotheken wie STL, Design Patterns und Design Notations (mit Hilfe einer vereinfachten Form von OMT). Ferner werden fortgeschrittene Programmiersprachen und Programmierungsmerkmale diskutiert, wie z.B. die Behandlung von Ausnahmen, Interprocess Communication sowie Methoden und Techniken der Fehlersuche. Learn the tools and techniques needed to design and…mehr

Produktbeschreibung
Dieses innovative Lehrbuch vermittelt Studenten die nötigen Kenntnisse zum Schreiben einfacher Programme. Das Grundlagenwissen über objekt-orientiertes Design und Implementierung wird vertieft. Reiss erklärt den richtigen Gebrauch von Objektbibliotheken wie STL, Design Patterns und Design Notations (mit Hilfe einer vereinfachten Form von OMT). Ferner werden fortgeschrittene Programmiersprachen und Programmierungsmerkmale diskutiert, wie z.B. die Behandlung von Ausnahmen, Interprocess Communication sowie Methoden und Techniken der Fehlersuche. Learn the tools and techniques needed to design and implement moderate-sized software systems! Do you want to gain the necessary skills to effectively write moderate-sized (10,000 to 50,000 line) programs? Would you like to develop a more advanced understanding of object-oriented design and learn how to implement important design and style rules? Do you want to be able to take a project from the concept stage to completion? This is all possible with Steven Reiss s innovative text, A Pracical Introduction to Software Design with C++. Reiss provides you with all the tools and techniques to enable you to design and implement moderate-sized software systems alone or in a team. The book details the proper use of inheritance, design notations using a simplified form of OMT to describe designs, the use of object libraries such as STL, creating library classes, and the use of design patterns. You ll also find useful discussions on advanced language and programming features such as exception handling, interprocess communication, and debugging tools and techniques.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Autorenporträt
Steven P. Reiss is a full Professor in the Department of Computer Science at Brown University. Professor Reiss received his Ph.D. in Computer Science from Yale University. He has served as program committee chair for several ACM special interest groups including Sigplan and Sigsoft. In 1994, he authored the book Field: A Friendly Interactive Environment for Learning and Development.