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The international creation of typefaces after 1950 was decisively influenced by the Swiss type designer Adrian Frutiger. His Univers typeface and the machine-readable font OCR-B , which was adopted as an ISO standard, are milestones, as is his type for the Paris airports, which set new standards for signage types and evolved into the Frutiger typeface. With his corporate types, he helped to define the public profiles of companies such as the Japanese Shiseido line of cosmetics. In all he created some fifty types, including Ondine , Meridien , Avenir , and Vectora . Based on conversations with…mehr

Produktbeschreibung
The international creation of typefaces after 1950 was decisively influenced by the Swiss type designer Adrian Frutiger. His Univers typeface and the machine-readable font OCR-B, which was adopted as an ISO standard, are milestones, as is his type for the Paris airports, which set new standards for signage types and evolved into the Frutiger typeface. With his corporate types, he helped to define the public profiles of companies such as the Japanese Shiseido line of cosmetics. In all he created some fifty types, including Ondine, Meridien, Avenir, and Vectora.
Based on conversations with Frutiger himself and on extensive research in France, England, Germany, and Switzerland, this publication provides a highly detailed and accurate account of the type designerâ??s artistic development. All of his types â?? from the design phase to the marketing stage â?? are illustrated and analyzed with reference to the technology and related types. Hitherto unpublished types that were never realized and more than one hundred logos complete the picture.
This second, revised and expanded study edition, which now has an index, makes Frutigerâ??s achievement even more accessible.
Das internationale Schriftschaffen nach 1950 wurde maßgeblich geprägt vom Schweizer Adrian Frutiger. Sein Schriftprogramm Univers und die zum ISO-Standard erklärte, maschinenlesbare Schrift OCR-B sind ebenso Meilensteine wie die zur Frutiger weiterentwickelte Schrift der Pariser Flughäfen - ein Qualitätsstandard für Signalisationsschriften. Mit den Corporate Types prägte er Firmenauftritte wie den der japanischen Kosmetiklinie Shiseido. Insgesamt entstanden rund 50 Schriften, darunter Ondine, Méridien, Avenir und Vectora.
Auf Gesprächen mit Frutiger basierend sowie auf umfangreichen Recherchen in Frankreich, England, Deutschland und der Schweiz, zeichnet die Publikation den gestalterischen Werdegang des Schriftkünstlers exakt nach. Es werden alle Schriften - vom Entwurf bis zur Vermarktung - abgebildet sowie mit Bezug zu Technik und zu artverwandten Schriften analysiert. Bisher unveröffentlichte, nicht realisierte Schriften sowie über 100 Logos vervollständigen das Bild.
Mit dieser zweiten Auflage, einer korrigierten und durch einen Index erweiterten Studienausgabe, lässt sich Frutigers Werk noch besser erschließen.

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