Architects of the Business Revolution is a journey through the remarkable new territory of e-business and the new economy. Dearlove and Coomber identify the entrepreneurs, radicals and thinkers who have made the greatest contribution to this new world. Das Internet ist allgegenwärtig. Sein Einfluß und seine Macht erstreckt sich bis in jeden Winkel unseres Berufs- und Privatlebens. Wir nutzen es in der Regel als Informationsquelle, als Diskussionsmedium und zunehmend zur Geschäftsabwicklung. Das World Wide Web hat die Geschäftswelt auf den Kopf gestellt und eine regelrechte…mehr
Architects of the Business Revolution is a journey through the remarkable new territory of e-business and the new economy. Dearlove and Coomber identify the entrepreneurs, radicals and thinkers who have made the greatest contribution to this new world.Das Internet ist allgegenwärtig. Sein Einfluß und seine Macht erstreckt sich bis in jeden Winkel unseres Berufs- und Privatlebens. Wir nutzen es in der Regel als Informationsquelle, als Diskussionsmedium und zunehmend zur Geschäftsabwicklung. Das World Wide Web hat die Geschäftswelt auf den Kopf gestellt und eine regelrechte E-Business-Revolution ausgelöst. "The Architects of the Business Revolution" untersucht diese Revolution, ihre "Drahtzieher" und das neu entstandene Umfeld genauer. Die Autoren Dearlove und Coomber betrachten die neuen Unternehmer, Radikalen und Denker, die zu dieser Revolution entscheidend beigetragen haben. Dabei beleuchten sie eine ganze Reihe bedeutender Persönlichkeiten - angefangen bei Wunderkindern wie Marc Andreessen und Saheer Bhatia, über Raketenwissenschaftler wie Tim Berners-Lee und Vinton Cerf bis hin zu Visionären wie Don Tapscott und Esther Dyson und Geschäftspionieren wie Scott McNealy und Jim Clark - alles Leute, die Sie kennen sollten, denn von ihren Erfahrungen können auch Sie profitieren! Mit einer Fülle praktischer Ratschläge für die Umsetzung von Geschäftsideen.
Des Dearlove is co-founder of the media content, concepts, and consulting firm, Suntop Media. He writes regularly for the Times, the American Management Review and Human Resources. He is the author of a number of books on management best practice, including The Ultimate Book of Business Thinking and Business the Bill Gates Way. Stephen Coomber writes for a variety of publications, including the Times and Internet Money magazine. He is author of the report into corporate values, Heart and Soul.
Inhaltsangabe
History's perspective Wealth creation The first wave Clicks and bricks The future of e commerce Architects of the business revolution Marc Andreessen Netscape Loudcloud Tim Berners Lee Jeff Bezos Amazon.com Sabheer Bhatia Hotmail & Arzoo Scott Blum Buy.com Sergey Brin & Larry Page Google.com Steve Case America Online Vint Cerf John Chambers Cisco Christos Cotsakos E*trade Jim Clark Michael Dell Dell Corp Matt Drudge The Drudge Report Esther Dyson Richard Egan EMC Larry Ellison Oracle Shawn Fanning Napster David Filo & Jerry Yang Yahoo! Bill Gates Microsoft George Gilder Rob Glaser RealNetworks Seth Godin Permission Marketing James Gosling Sun Microsystems & Java Bill Gross Idealab! Andy Grove Intel Jeff Hawkins Palm Computing & Handspring Steve Jobs Apple Computer Guy Kawasaki Garage.com Harry Knowles Ain't It Cool News Martha Lane Fox & Brent Hoberman Lastminute.com Scott McNealy Sun Microsystems Nicholas Negroponte MIT Media Lab Jorma Ollila Nokia Pierre Omidyar eBay Kevin O'Connor DoubleClick Tony Perkins Chris Alden Red Herring Tom Perkins Kleiner Perkins Caulfield & Bryers Jon Postel Michael Robertson MP3.com Arthur Rock Louis Rossetto Wired Magazine John Seely Brown Xerox PARC William Shockley Farchild Semiconductors Masayoshi Son Softbank Don Tapscott Linus Torvalds Linux Jay Walker Priceline.com Alan Webber Fast Company David Wetherell CMGI Bob Young Red Hat
History's perspective Wealth creation The first wave Clicks and bricks The future of e commerce Architects of the business revolution Marc Andreessen Netscape Loudcloud Tim Berners Lee Jeff Bezos Amazon.com Sabheer Bhatia Hotmail & Arzoo Scott Blum Buy.com Sergey Brin & Larry Page Google.com Steve Case America Online Vint Cerf John Chambers Cisco Christos Cotsakos E*trade Jim Clark Michael Dell Dell Corp Matt Drudge The Drudge Report Esther Dyson Richard Egan EMC Larry Ellison Oracle Shawn Fanning Napster David Filo & Jerry Yang Yahoo! Bill Gates Microsoft George Gilder Rob Glaser RealNetworks Seth Godin Permission Marketing James Gosling Sun Microsystems & Java Bill Gross Idealab! Andy Grove Intel Jeff Hawkins Palm Computing & Handspring Steve Jobs Apple Computer Guy Kawasaki Garage.com Harry Knowles Ain't It Cool News Martha Lane Fox & Brent Hoberman Lastminute.com Scott McNealy Sun Microsystems Nicholas Negroponte MIT Media Lab Jorma Ollila Nokia Pierre Omidyar eBay Kevin O'Connor DoubleClick Tony Perkins Chris Alden Red Herring Tom Perkins Kleiner Perkins Caulfield & Bryers Jon Postel Michael Robertson MP3.com Arthur Rock Louis Rossetto Wired Magazine John Seely Brown Xerox PARC William Shockley Farchild Semiconductors Masayoshi Son Softbank Don Tapscott Linus Torvalds Linux Jay Walker Priceline.com Alan Webber Fast Company David Wetherell CMGI Bob Young Red Hat
Rezensionen
"...the style is generally witty, readable and up-to-date..." (Sunday Business Post, 4th February 2001) "The authors put ideas into action and offer practical guidance drawn from these pioneers." (Computer Weekly, 22nd March 2001) "An interesting read...." (Freelance Informer, 20th April 2001) "The book is written in a refreshingly non-technical style, which is a welcome change from the many publications in this area ....." (Professional Manager, July 2001) "..very impressed with the actual format of this book....manages to be both interesting and informative....it succeeds in being a very neat and well presented book.." (M2 Communications, 22 February 2001)
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