- Gebundenes Buch
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Christin M. Schillinger is an internationally recognized bassoon performer, scholar and pedagogue. Her solo albums, Bassoon Transcended (2013) and Bassoon Surrounded (2009) on the MSR Classics label display her advocacy for living composers.
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Maurice D TaylorEasy Steps to the Band: Bassoon8,99 €
- Movie Trios for All: Trombone/Baritone B.C./Bassoon/Tuba10,95 €
- Pop Trios for All: Trombone/Baritone/Bassoon/Tuba, Level 1-410,95 €
- Pop Duets for All: Trombone/Baritone/Bassoon/Tuba, Level 1-410,95 €
- Movie Quartets for All, Trombone/Baritone B.C./Bassoon/Tuba, Level 1-410,95 €
- J. WeissenbornPractical Method for the Bassoon29,99 €
- Fagottini and Tenoroons48,00 €
-
-
-
Christin M. Schillinger is an internationally recognized bassoon performer, scholar and pedagogue. Her solo albums, Bassoon Transcended (2013) and Bassoon Surrounded (2009) on the MSR Classics label display her advocacy for living composers.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Indiana University Press
- Seitenzahl: 176
- Erscheinungstermin: 14. Dezember 2015
- Englisch
- Abmessung: 223mm x 141mm x 17mm
- Gewicht: 316g
- ISBN-13: 9780253018151
- ISBN-10: 0253018153
- Artikelnr.: 42605393
- Herstellerkennzeichnung
- Libri GmbH
- Europaallee 1
- 36244 Bad Hersfeld
- 06621 890
- Verlag: Indiana University Press
- Seitenzahl: 176
- Erscheinungstermin: 14. Dezember 2015
- Englisch
- Abmessung: 223mm x 141mm x 17mm
- Gewicht: 316g
- ISBN-13: 9780253018151
- ISBN-10: 0253018153
- Artikelnr.: 42605393
- Herstellerkennzeichnung
- Libri GmbH
- Europaallee 1
- 36244 Bad Hersfeld
- 06621 890
Christin M. Schillinger is an internationally recognized bassoon performer, scholar and pedagogue. Her solo albums, Bassoon Transcended (2013) and Bassoon Surrounded (2009) on the MSR Classics label display her advocacy for living composers.
Introduction
Part I: The History of Bassoon Pedagogy
1. Pedagogic Methods 1687-1803
An Oral Tradition
The Performer/Author: Cugnier and Ozi
The Founding of the Paris Conservatoire
2. Pedagogic Methods 1803-1887
Ozi's Nouvelle méthode de basson (1803) and Fröhlich's Vollständige
theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens, oder, Vollständige theoretische
praktische, Fagottschule (1843) and Jancourt's Méthode théorique et
pratique pour le basson (1845)
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part II: The History of Bassoon Reed Making
3. Instrument Maker/Reed Maker
The Era of Long Lasting Reeds
Changing Demands: The Performer/Reed Maker Emerges
4. Performer/Reed Maker
Etienne Ozi: Transitional Figure
The Standardization of the Bassoon
Part III: The History of Bassoon Reed-Making Pedagogy
5. Pedagogic Methods 1687-1787
A Lineage
Cugnier's "Le Basson" (1780) and Ozi's Méthode nouvelle et raisonnée pour
le bassoon (1787)
6. The Birth of Reed-Making Pedagogy
Ozi's Nouvelle méthode (1803)
7. Pedagogic Methods 1803-1843
Fröhlich's Vollständige theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens oder Vollständige theoretisch
praktische Fagottschule (1843)
8. Pedagogic Methods 1844-1887
Willent-Bordogni's Méthode complète pour le bassoon (1844) and Jancourt's
Méthode theorique et pratique pour le basson (1847)
International Pedagogies
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part IV: Bassoon Reed-Making Pedagogy in Twentieth Century America
9. The Modern Era: The Secrecy of Reed Making
10. Researcher/Pedagogue: Louis Skinner
11. Reed Maker/Innovator: Don Christlieb
12. Artist/Scholar I: Norman Herzberg
13: Artist/Scholar II: Lewis Hugh Cooper
Conclusion
Appendix 1. Reed Notes: Don Christlieb (1945)
Appendix 2. Herzberg Bassoon Reed Exam
Appendix 3. Cooper's Reed Contribution System
Appendix 4. Timeline of Relevant Publications and Events in the History of
Bassoon Reed Making Pedagogy
Bibliography
Notes
Index
Part I: The History of Bassoon Pedagogy
1. Pedagogic Methods 1687-1803
An Oral Tradition
The Performer/Author: Cugnier and Ozi
The Founding of the Paris Conservatoire
2. Pedagogic Methods 1803-1887
Ozi's Nouvelle méthode de basson (1803) and Fröhlich's Vollständige
theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens, oder, Vollständige theoretische
praktische, Fagottschule (1843) and Jancourt's Méthode théorique et
pratique pour le basson (1845)
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part II: The History of Bassoon Reed Making
3. Instrument Maker/Reed Maker
The Era of Long Lasting Reeds
Changing Demands: The Performer/Reed Maker Emerges
4. Performer/Reed Maker
Etienne Ozi: Transitional Figure
The Standardization of the Bassoon
Part III: The History of Bassoon Reed-Making Pedagogy
5. Pedagogic Methods 1687-1787
A Lineage
Cugnier's "Le Basson" (1780) and Ozi's Méthode nouvelle et raisonnée pour
le bassoon (1787)
6. The Birth of Reed-Making Pedagogy
Ozi's Nouvelle méthode (1803)
7. Pedagogic Methods 1803-1843
Fröhlich's Vollständige theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens oder Vollständige theoretisch
praktische Fagottschule (1843)
8. Pedagogic Methods 1844-1887
Willent-Bordogni's Méthode complète pour le bassoon (1844) and Jancourt's
Méthode theorique et pratique pour le basson (1847)
International Pedagogies
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part IV: Bassoon Reed-Making Pedagogy in Twentieth Century America
9. The Modern Era: The Secrecy of Reed Making
10. Researcher/Pedagogue: Louis Skinner
11. Reed Maker/Innovator: Don Christlieb
12. Artist/Scholar I: Norman Herzberg
13: Artist/Scholar II: Lewis Hugh Cooper
Conclusion
Appendix 1. Reed Notes: Don Christlieb (1945)
Appendix 2. Herzberg Bassoon Reed Exam
Appendix 3. Cooper's Reed Contribution System
Appendix 4. Timeline of Relevant Publications and Events in the History of
Bassoon Reed Making Pedagogy
Bibliography
Notes
Index
Introduction
Part I: The History of Bassoon Pedagogy
1. Pedagogic Methods 1687-1803
An Oral Tradition
The Performer/Author: Cugnier and Ozi
The Founding of the Paris Conservatoire
2. Pedagogic Methods 1803-1887
Ozi's Nouvelle méthode de basson (1803) and Fröhlich's Vollständige
theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens, oder, Vollständige theoretische
praktische, Fagottschule (1843) and Jancourt's Méthode théorique et
pratique pour le basson (1845)
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part II: The History of Bassoon Reed Making
3. Instrument Maker/Reed Maker
The Era of Long Lasting Reeds
Changing Demands: The Performer/Reed Maker Emerges
4. Performer/Reed Maker
Etienne Ozi: Transitional Figure
The Standardization of the Bassoon
Part III: The History of Bassoon Reed-Making Pedagogy
5. Pedagogic Methods 1687-1787
A Lineage
Cugnier's "Le Basson" (1780) and Ozi's Méthode nouvelle et raisonnée pour
le bassoon (1787)
6. The Birth of Reed-Making Pedagogy
Ozi's Nouvelle méthode (1803)
7. Pedagogic Methods 1803-1843
Fröhlich's Vollständige theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens oder Vollständige theoretisch
praktische Fagottschule (1843)
8. Pedagogic Methods 1844-1887
Willent-Bordogni's Méthode complète pour le bassoon (1844) and Jancourt's
Méthode theorique et pratique pour le basson (1847)
International Pedagogies
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part IV: Bassoon Reed-Making Pedagogy in Twentieth Century America
9. The Modern Era: The Secrecy of Reed Making
10. Researcher/Pedagogue: Louis Skinner
11. Reed Maker/Innovator: Don Christlieb
12. Artist/Scholar I: Norman Herzberg
13: Artist/Scholar II: Lewis Hugh Cooper
Conclusion
Appendix 1. Reed Notes: Don Christlieb (1945)
Appendix 2. Herzberg Bassoon Reed Exam
Appendix 3. Cooper's Reed Contribution System
Appendix 4. Timeline of Relevant Publications and Events in the History of
Bassoon Reed Making Pedagogy
Bibliography
Notes
Index
Part I: The History of Bassoon Pedagogy
1. Pedagogic Methods 1687-1803
An Oral Tradition
The Performer/Author: Cugnier and Ozi
The Founding of the Paris Conservatoire
2. Pedagogic Methods 1803-1887
Ozi's Nouvelle méthode de basson (1803) and Fröhlich's Vollständige
theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens, oder, Vollständige theoretische
praktische, Fagottschule (1843) and Jancourt's Méthode théorique et
pratique pour le basson (1845)
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part II: The History of Bassoon Reed Making
3. Instrument Maker/Reed Maker
The Era of Long Lasting Reeds
Changing Demands: The Performer/Reed Maker Emerges
4. Performer/Reed Maker
Etienne Ozi: Transitional Figure
The Standardization of the Bassoon
Part III: The History of Bassoon Reed-Making Pedagogy
5. Pedagogic Methods 1687-1787
A Lineage
Cugnier's "Le Basson" (1780) and Ozi's Méthode nouvelle et raisonnée pour
le bassoon (1787)
6. The Birth of Reed-Making Pedagogy
Ozi's Nouvelle méthode (1803)
7. Pedagogic Methods 1803-1843
Fröhlich's Vollständige theoretisch-praktische Musikschule (1811)
Almenraeder's Die Kunst des Fagottblasens oder Vollständige theoretisch
praktische Fagottschule (1843)
8. Pedagogic Methods 1844-1887
Willent-Bordogni's Méthode complète pour le bassoon (1844) and Jancourt's
Méthode theorique et pratique pour le basson (1847)
International Pedagogies
Weissenborn's Praktische Fagott-Schule (1887)
Part IV: Bassoon Reed-Making Pedagogy in Twentieth Century America
9. The Modern Era: The Secrecy of Reed Making
10. Researcher/Pedagogue: Louis Skinner
11. Reed Maker/Innovator: Don Christlieb
12. Artist/Scholar I: Norman Herzberg
13: Artist/Scholar II: Lewis Hugh Cooper
Conclusion
Appendix 1. Reed Notes: Don Christlieb (1945)
Appendix 2. Herzberg Bassoon Reed Exam
Appendix 3. Cooper's Reed Contribution System
Appendix 4. Timeline of Relevant Publications and Events in the History of
Bassoon Reed Making Pedagogy
Bibliography
Notes
Index