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Discover a new, strategic brand of corporate communication that cuts through today s Dilbert-esque cynicism to engage workforces, manage constant change, and align organizations.
Dieses Buch demonstriert anhand der fesselnden Geschichte von Silicon Graphics (SGI), wie ein Unternehmen mit dem neuen "Corporate Journalism" plötzliche PR Schocks überwinden kann und dabei offen, flexibel und innovativ bleibt. Die gleichzeitige Bekanntgabe der ersten Quartalsverluste und der Ausscheidungsabsicht des visionären SGI-Gründers und CEOs stürzte dieses äußerst erfolgreiche Computerunternehmen in eine…mehr

Produktbeschreibung
Discover a new, strategic brand of corporate communication that cuts through today s Dilbert-esque cynicism to engage workforces, manage constant change, and align organizations.
Dieses Buch demonstriert anhand der fesselnden Geschichte von Silicon Graphics (SGI), wie ein Unternehmen mit dem neuen "Corporate Journalism" plötzliche PR Schocks überwinden kann und dabei offen, flexibel und innovativ bleibt. Die gleichzeitige Bekanntgabe der ersten Quartalsverluste und der Ausscheidungsabsicht des visionären SGI-Gründers und CEOs stürzte dieses äußerst erfolgreiche Computerunternehmen in eine tiefe Krise. Doch SGI meisterte diese Krise und schaffte es, die Arbeitsmoral und Motivation seiner Mitarbeiter aufrechtzuerhalten. Aber wie? "Beyond Spin" beschreibt das innerbetriebliche Kommunikationssystem, die Strategie und Philosophie, mit deren Hilfe das Unternehmen die Krise überwunden hat. SGI und auch andere Unternehmen wie z.B. Boeing und Charles Schwab nutzen Intranets, Voicemail und traditionelle Infoblätter, um ihre Mitarbeiter umfassend und umgehend über Neuerungen im Unternehmen zu informieren. Dieses Buch zeigt Ihnen, wie Sie effektive innerbetriebliche Kommunikationssysteme aufbauen, die sich an den Prinzipien des professionellen Journalismus orientieren.
Autorenporträt
MARKOS KOUNALAKIS, a veteran print and network broadcast journalist, has covered wars and revolutions, both civil and technological, and written for Newsweek, the Wall Street Journal, and the Los Angeles Times. He is the author of Defying Gravity: The Making of Newton (1993) and lives in San Francisco. email: NewsScribe@aol.com DREW BANKS, SGI's director of employee communications and integrated performance support, has blAnded his engineering, arts, and business background to architect technology solutions that enable human potential. Drew speaks regularly at professional forums on various intranet-related topics. He lives in San Francisco. email: dbanks@alum.mit.edu KIM DAUS, a former newspaper and magazine publisher, manages worldwide intranet operations and communications strategies at SGI, including Junction, the company's intranet portal site. She speaks internationally on topics such as communication strategies, intranet development, and knowledge management. She lives in Sausalito, California.
Rezensionen
"This book shows how to do 'corporate journalism' with sensitivity, realism and humor. It delivers a tone of practical hope, including specific actions you can take right now to make your company a better place and a better space." --Robert Johansen, president, Institute for the Future

"Finally, a precise step-by-step guide for America's flacks that explains how to do business better--and surprise--by telling the truth. This timely book should be on every CEO's desk and in every corporate PR department." --Peter Laufer, author and producer, Omnipoint Business Minute radio feature, and former German correspondent for Public Radio International's (PRI) Marketplace

"Beyond Spin shatters long held and traditional views about how a successful company communicates with its employees. It defines, with real examples, how a company's communication organization can either dramatically undermine or bolster its success." --Tamar Elkeles, vice president, Learning and Communications, Qualcomm