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Nitrogen oxides are a major threat to human health and largely released by Diesel engines. The present book describes the preparation and characterization of appropriate catalyst systems for low temperature removal (150 ¿ 400°C) and conversion of nitrogen oxides. The presented catalysts include commercially available activated carbon and zeolite supports, infiltrated with iron, copper, manganese and their oxides. The investigated catalysts adsorb and convert nitrogen dioxide almost completely and convert it quickly subsequently into the less toxic nitric oxide and nitrous oxide. Some…mehr

Produktbeschreibung
Nitrogen oxides are a major threat to human health and largely released by Diesel engines. The present book describes the preparation and characterization of appropriate catalyst systems for low temperature removal (150 ¿ 400°C) and conversion of nitrogen oxides. The presented catalysts include commercially available activated carbon and zeolite supports, infiltrated with iron, copper, manganese and their oxides. The investigated catalysts adsorb and convert nitrogen dioxide almost completely and convert it quickly subsequently into the less toxic nitric oxide and nitrous oxide. Some eventually release nitrogen and oxygen, thus outperforming even the well-known Cu-ZSM-5 catalyst at low temperature. Stickoxide zählen zu den wichtigsten Umweltgiften und werden zu einem großen Anteil durch Dieselmotoren freigesetzt. Dieses Buch beschreibt die Herstellung und Charakterisierung von Katalysatorsysteme für die Niedertemperatur-Umsetzung (150 ¿ 400°C) von Stickoxiden. Zu den vorgestellten Katalysatoren gehören kommerziell verfügbare Aktivkohle und Zeolith-Materialien, welche mit Eisen, Kupfer, Mangan und deren Oxiden infiltriert wurden. Alle untersuchten Katalysatorsysteme absorbieren Stickoxide rasch und setzen diese anschließend fast vollständig in die weit weniger toxischen Gase Stickstoffmonoxid und Distickstoffmonoxid um. Einige der untersuchten Katalysatorsystemen setzen schließlich Sauerstoff und Stickstoff frei und zeigen bei niedrigen Temperaturen sogar eine bessere Performance als der bereits gut bekannte Cu-ZSM-5 Katalysator.
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