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"Change before you have to" - the advice by Jack Welch, former CEO of industry giant General Electric, still holds true today. Even more so: organisations permanently have to face change, if they want to succeed economically. No small feat, given the high expectations that employees have in times of transformation towards their management. Staff cannot be entirely left out of the process, anymore. This hard-learned lesson is fairly well understood by now. But how should engagement be designed and carried out? This collection explores the different approaches to employee participation - from a…mehr

Produktbeschreibung
"Change before you have to" - the advice by Jack Welch, former CEO of industry giant General Electric, still holds true today. Even more so: organisations permanently have to face change, if they want to succeed economically. No small feat, given the high expectations that employees have in times of transformation towards their management. Staff cannot be entirely left out of the process, anymore. This hard-learned lesson is fairly well understood by now. But how should engagement be designed and carried out? This collection explores the different approaches to employee participation - from a practitoners' perspective. Consultants from Pleon, Europe's leading communications agency, as well as managers and academics share their experience with change communication and offer valuable insights on what engagement - if tackled correctly - can do for organisations: it adds to the internal trust and external reputation.
Autorenporträt
Joachim Klewes is Senior Partner of Pleon and an associate professor at the Heinrich Heine University Duesseldorf. His over 25 years of expertise include major assignments in the fields of organisational consulting, corporate change and crisis management, as well as corporate communications. He is a founding partner of the opinion research institute com.X and a frequent writer, publisher and speaker. Ralf Langen is Managing Partner of Pleon Germany and European Head of Pleon's Change & Transformation Practice. He has been a communications management professional for more than 15 years both on the industry side and as a consultant. He specialises in change management, and crisis and issues management. He is also the founder and chairman of the European Centre for Reputation Studies (ECRS). Pleon is Europe's leading communications consultancy, creating and implementing strategies for private and public sector organisations around the world. The agency has 33 branded offices with more than 1,000 employees in 16 European countries and associate agencies in ten countries across Europe, the Middle East and Africa. Pleon was recently named "European Consultancy of the Year" by the Holmes Report and "Best Public Relations Agency" in The 2008 International Business Awards.  
Rezensionen
Aus den Rezensionen: "... Die geistige Basis für die Arbeit, die man in der Kommunikationssprache Change Management nennt, versuchen die Autoren von 'Change 2.0' zu liefern. Wissenschaftler, Agenturvertreter und Manager von Unternehmen und Verbänden berichten von ihren Erfahrungen und wollen damit Denkanstöße gegen. ... lohnt sich die Lektüre. Ein umfassendes und vollständiges Sammelwerk." (pressesprecher, 2008/Heft 2, S. 51) "China hat vieles zu bieten, auch vortreffliche Literatur: Wenn die Winde des Wandels wehen, bauen die einen Mauern, die anderen bauen Windmühlen. - Diesen sinnreichen Spruch stellen die Herausgeber ihrem Buch voran. ... mit seinen 20 Beiträgen von Autoren aus Wissenschaft, Wirtschaft und PR über die Bedeutung von Kommunikation in Veränderungsprozessen und die Einbindung der Mitarbeiter, etwa am Beispiel Radeberger. Initiator des Buches ist Pleon, eine der großen europäischen Kommunikations-Agenturen." (W&V - Werben und Verkaufen, 2008/Heft 2, S. 67) "... In vier Kapitel verdeutlichen die 20 Autoren, dass erfolgreiches Veränderungsmanagement eine auf Offenheit und Klarheit basierte Veränderungskommunikation voraussetzt. ... Das Buch geht verschiedenen Ansätzen der Mitarbeiterkommunikation nach und erzählt anhand zahlreicher anschaulicher Beispiele ... wie die Phasen des Veränderungsmanagement erfolgreich angegangen werden können. ... Mit zahlreichen aktuellen Beiträgen und Fallstudien ist Change 2.0: Beyond Organizational Transformation ein anschaulicher Ratgeber für Manager, die ihr Unternehmen auf die Themen Veränderungsmanagement und Veränderungskornmunikation einstellen wollen." (scm - school for communication and management, 2008/Heft 4, S. 08) "... 'Schluss mit den Pauschallösungen!' sagen die Herausgeber des Buches - und verwenden in ihrem eigenen Beitrag einprägsame Metaphern, um die Komplexität der Veränderungsprozesse in Unternehmen begrifflich zu fassen. Mit den Change-Kontinenten wollen sie Managern bei ihrer Entscheidung helfen, welche Strategie sie für die ganz unterschiedlichen Typen von Veränderung wählen. ... Die maßgeschneiderte Kommunikation spielt in allen 15 Beiträgen der Autoren von Change 2.0, darunter Manager, Wissenschaftler und Berater, eine zentrale Rolle ..." (www.pr-guide.de/) "... Das Buch bietet neben einem umfangreichen Theorieteil zum Thema Veränderungsprozesse auch Beispiele aus der Praxis ... Die Herausgeber wollen mit ihrem Buch zeigen, wie Change-Prozesse erfolgreich durchgeführt werden können. Zugleich möchten sie die Thematik aus einer speziell europäischen Sicht beleuchten und einem breiten Publikum als kleinen Fachzirkeln zugänglich machen. ... Wer sich ernsthaft mit Change-Prozessen befassen muss, findet in dem ... Buch sinnvolle Lektüre." (in: PR Report, 2008, Issue 5, S. 39)…mehr
From the reviews:

"This is a book about change ... . It's a collection of 14 articles including four case studies. ... 'a collection of articles intended to inspire those involved in the practical implementation of change'." (Rodney Gray, Strategic Communication Management, Issue 11, 2008)