Charlie Chaplin
His Reflection in Modern Times
Mitarbeit:Nysenholc, Adolphe
Charlie Chaplin
His Reflection in Modern Times
Mitarbeit:Nysenholc, Adolphe
- Buch mit Leinen-Einband
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
No detailed description available for "Charlie Chaplin".
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Charlie and the Chocolate Factory23,99 €
- G. A. HentyBonnie Prince Charlie23,99 €
- Charlie and the Great Glass Elevator27,99 €
- Folklore89,99 €
- Floyd MerrellA Semiotic Theory of Texts85,99 €
- Anna MakolkinName, Hero, Icon85,99 €
- Intermediality and Storytelling96,99 €
-
-
-
No detailed description available for "Charlie Chaplin".
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Approaches to Semiotics [AS] 101
- Verlag: De Gruyter
- 1991.
- Seitenzahl: 428
- Erscheinungstermin: 1. Dezember 1991
- Englisch, Französisch
- Abmessung: 236mm x 160mm x 29mm
- Gewicht: 780g
- ISBN-13: 9783110126006
- ISBN-10: 3110126001
- Artikelnr.: 35972996
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
- Approaches to Semiotics [AS] 101
- Verlag: De Gruyter
- 1991.
- Seitenzahl: 428
- Erscheinungstermin: 1. Dezember 1991
- Englisch, Französisch
- Abmessung: 236mm x 160mm x 29mm
- Gewicht: 780g
- ISBN-13: 9783110126006
- ISBN-10: 3110126001
- Artikelnr.: 35972996
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Frontmatter -- Acknowledgements to/ Remerciements à. Illustrations. We acknowledge / nous remercions: -- Preface / Préface -- Table of contents / Table des matières -- I. Charles Chaplin: The man, his work and his time / L'homme, l'oeuvre et son temps -- Chaplin and the resistance to "talkies" -- Pretending the world is funny: Charlie Chaplin's job as the prototype comic personality -- Charles Chaplin and the Jewish world -- The Chaplin reception in Germany (Brilliant comedian and "Jewish film clown") -- Charles Chaplin en compagnie de Schopenhauer -- Les implications de la technique chaplinesque du gag -- Molière, Chaplin: structures comiques -- Chaplin, la matière et l'allégement -- Charles Chaplin: an embodiment of paradox (le comique et la terreur) -- II. Charles Chaplin: His films / Etude de ses films -- Charlie Chaplin or the "vaudeville dispossessed" -- Chaplin's short films: between narration and monstration -- Gag and narration in Chaplin's cinema at the transition from short to full-length movies (1918-1923) -- Charlie in the Far North: the tall tale element in The Gold Rush -- Comedy and Pathos in City Lights -- Modem Times and the American culture of the 1930's -- Modem Times in the light of Adorno and Beckett -- The social function of humor in Charles Chaplin's movies -- Chaplin's film pioneer status in black or macabre humor -- Les films "mineurs" de Chaplin -- III. Charles Chaplin: The myth / Le mythe -- Charlie Chaplin and the comic strips -- La représentation de Chariot dans deux magazines pour enfant: Mon Journal (1881-1925) et le Cri-Cri (1911-1937) -- Le dernier gag de Charles Chaplin -- Chaplin et Chariot -- Chariot et son double -- Chariot syllepse: éléments pour une théorie du gag -- Le point de vue de Gulliver -- La Ruée vers l'or -- Charles Chaplin, poète comique -- Postscript -- Postface -- IV. Bibliography/Bibliographie -- Books on and by Chaplin An international bibliography -- V. Appendices / Annexes -- Abstracts / Résumés -- Contributors / Signatures -- VI. Charles Chaplin: Filmography/Filmographie -- VII. Index -- VIII. Illustrations
Frontmatter -- Acknowledgements to/ Remerciements à. Illustrations. We acknowledge / nous remercions: -- Preface / Préface -- Table of contents / Table des matières -- I. Charles Chaplin: The man, his work and his time / L'homme, l'oeuvre et son temps -- Chaplin and the resistance to "talkies" -- Pretending the world is funny: Charlie Chaplin's job as the prototype comic personality -- Charles Chaplin and the Jewish world -- The Chaplin reception in Germany (Brilliant comedian and "Jewish film clown") -- Charles Chaplin en compagnie de Schopenhauer -- Les implications de la technique chaplinesque du gag -- Molière, Chaplin: structures comiques -- Chaplin, la matière et l'allégement -- Charles Chaplin: an embodiment of paradox (le comique et la terreur) -- II. Charles Chaplin: His films / Etude de ses films -- Charlie Chaplin or the "vaudeville dispossessed" -- Chaplin's short films: between narration and monstration -- Gag and narration in Chaplin's cinema at the transition from short to full-length movies (1918-1923) -- Charlie in the Far North: the tall tale element in The Gold Rush -- Comedy and Pathos in City Lights -- Modem Times and the American culture of the 1930's -- Modem Times in the light of Adorno and Beckett -- The social function of humor in Charles Chaplin's movies -- Chaplin's film pioneer status in black or macabre humor -- Les films "mineurs" de Chaplin -- III. Charles Chaplin: The myth / Le mythe -- Charlie Chaplin and the comic strips -- La représentation de Chariot dans deux magazines pour enfant: Mon Journal (1881-1925) et le Cri-Cri (1911-1937) -- Le dernier gag de Charles Chaplin -- Chaplin et Chariot -- Chariot et son double -- Chariot syllepse: éléments pour une théorie du gag -- Le point de vue de Gulliver -- La Ruée vers l'or -- Charles Chaplin, poète comique -- Postscript -- Postface -- IV. Bibliography/Bibliographie -- Books on and by Chaplin An international bibliography -- V. Appendices / Annexes -- Abstracts / Résumés -- Contributors / Signatures -- VI. Charles Chaplin: Filmography/Filmographie -- VII. Index -- VIII. Illustrations