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Companiting draws the attention to an important process in society, to the dealing of parents, caregivers and persons in institutions (p.i.i.) with children and youngsters, i.e. what children and youngsters need such that they can fully develop their talents. The contribution of parents, caregivers and p.i.i to the growing up of children and youngsters is considered in depth.Today the situation is all but child-inclined, life- and man-friendly.Companiting emphasizes two aspects: the inner deficits of parents, caregivers and p.i.i, the resulting inculcating dealing with children and youngsters…mehr

Produktbeschreibung
Companiting draws the attention to an important process in society, to the dealing of parents, caregivers and persons in institutions (p.i.i.) with children and youngsters, i.e. what children and youngsters need such that they can fully develop their talents. The contribution of parents, caregivers and p.i.i to the growing up of children and youngsters is considered in depth.Today the situation is all but child-inclined, life- and man-friendly.Companiting emphasizes two aspects: the inner deficits of parents, caregivers and p.i.i, the resulting inculcating dealing with children and youngsters and the consequences for the life of these adolescents.Companiting presents ways into a more child-inclined situation.
Autorenporträt
Trümper, JensLebenslang tätig als Ingenieur und Kaufmann, habe ich mich schon seit Jahrzehnten für die Art und Weise des Zusammenlebens der Menschen interessiert. In den letzten Jahren lag mein Hauptinteresse auf den Bedingungen, unter denen Kinder aufwachsen, und was das für das spätere Leben bedeutet. Die wichtigste Erkenntnis aus den entsprechenden Recherchen war nicht überraschend: Eltern und Bezugspersonen müssen dafür sorgen, daß das Kind frei und geborgen aufwächst. Das ist in unserer Gesellschaft allerdings leichter gesagt als getan, weil viele Erwachsene innerlich Defizite haben. Es ist ihre Aufgabe, diese wahrzunehmen und aufzuarbeiten, weil sie dann in der Lage sind, sich dem Kind authentisch zuzuwenden.