Die drahtlose Revolution (WAP, UMTS, iMode und CDMA) wird als eine noch tiefgreifendere Veränderung in der Geschäftsabwicklung betrachtet als das Internet. Mobile Commerce macht's möglich: Geschäftsabschlüsse, kommunizieren, einkaufen, Informationsbeschaffung - wann und wo wir wollen, jederzeit und an jedem Ort, 24 Stunden am Tag und 7 Tage in der Woche.
Aber einige Fragen bleiben noch offen. Stellt die 'Drahtlose Welt' wirklich eine Geschäftsumwandlung dar? Welche Geschäftsstrategien und welche Telekommunikationsunternehmen erzielen dauerhafte Wertschöpfung und Kundenzufriedenheit? Welche neuen Regeln gibt es? Welche dokumentierten Erfahrungen und bewährten Methoden gibt es in der Praxis?
"The Age of M-Commerce" liefert die Antworten auf diese und viele weitere Fragen. Autor Doug Lamont untersucht die neue drahtlose Geschäftswelt und erläutert ihre mannigfachen Umsatz- und Gewinnmöglichkeiten. Darüber hinaus analysiert er die Kundenwünsche, die den M-Commerce vorantreiben und einige wichtige Marketingstrategien. Telekom-Profis lernen hier, wie sie internationale Märkte segmentieren, Zielgruppen im nationalen Markt anvisieren und drahtlose Produkte für Teenager, Jugendliche und ihre Eltern positionieren. Investoren erfahren, wie sie Risiken bewerten, Prognosen erstellen und mit der Anwendung der Optionsanalyse beim Marketing von M-Commerce Produkten und Dienstleistungen richtig Geld machen.
Lamont verfügt über große Erfahrung im internationalen Geschäftsumfeld. Daher kann er neueTechnologien kulturübergreifend betrachten und die unterschiedliche Resonanz auf neue Herausforderungen in verschiedenen Teilen der Welt analysieren. Ein praktischer und umfassender Leitfaden zum Thema M-Commerce!
"In my work (marketing studies) I need hard data. Prof. Lamont's work reveals why mobile Internet will play such a crucial role in the future of marketing studies:data-points can be gathered at the individual level, and related to proximity, timeliness and commerce activities. This is an eye-opener: in the future, you cannot do marketing without taking the mobile Internet into consideration." Ing. S. Meacci, President, Italian Marketing Association-AISMCEO Databank "No one understands and explains the market dynamics and forces of m-commerce better than Prof. Lamont. While I've been well aware of the implications of m-commerce in the small, only this book gave me the big, whole picture. This book is the definitive reference for mobile marketing." Steve Tendon, General Partner, Tendon Consulting Group, Sweden "Everyone agrees that the mobile Internet will create a paradigm shift in the ways that we work and live. There is less agreement, however, in where the business opportunities and pitfalls can be found in the wireless pace. Douglas Lamont's Conquering the Wireless World offers a clear and analytical plan to help wireless leaders develop winning marketing plans and strategies." David Jacobson, Partner, Sonnenschein Nath & Rosenthal & Organizer of First tuesday and Mobile Wednesdays in Chicago "With passion and precision, Professor Lamont bridges the gap between technology and marketing, and explains the new world of M-Commerce. His book is an "M" read for anyone that needs to know what the future holds for the new business game in town, the wireless Internet." Robert Sexauer, Managing Partner Trans@ctive Partners Ltd. Downers Grove, Illinois
Preface.
Introduction.
VALUE CREATION.
Marketing Wireless Products.
Promoting New Market Space.
Pricing M-Commerce Services.
VALUE DELIVERY.
Segmenting International Markets.
Targeting National Markets.
Positioning Local Goods and Services.
Conclusions.
Endnotes.
Index.
Aber einige Fragen bleiben noch offen. Stellt die 'Drahtlose Welt' wirklich eine Geschäftsumwandlung dar? Welche Geschäftsstrategien und welche Telekommunikationsunternehmen erzielen dauerhafte Wertschöpfung und Kundenzufriedenheit? Welche neuen Regeln gibt es? Welche dokumentierten Erfahrungen und bewährten Methoden gibt es in der Praxis?
"The Age of M-Commerce" liefert die Antworten auf diese und viele weitere Fragen. Autor Doug Lamont untersucht die neue drahtlose Geschäftswelt und erläutert ihre mannigfachen Umsatz- und Gewinnmöglichkeiten. Darüber hinaus analysiert er die Kundenwünsche, die den M-Commerce vorantreiben und einige wichtige Marketingstrategien. Telekom-Profis lernen hier, wie sie internationale Märkte segmentieren, Zielgruppen im nationalen Markt anvisieren und drahtlose Produkte für Teenager, Jugendliche und ihre Eltern positionieren. Investoren erfahren, wie sie Risiken bewerten, Prognosen erstellen und mit der Anwendung der Optionsanalyse beim Marketing von M-Commerce Produkten und Dienstleistungen richtig Geld machen.
Lamont verfügt über große Erfahrung im internationalen Geschäftsumfeld. Daher kann er neueTechnologien kulturübergreifend betrachten und die unterschiedliche Resonanz auf neue Herausforderungen in verschiedenen Teilen der Welt analysieren. Ein praktischer und umfassender Leitfaden zum Thema M-Commerce!
"In my work (marketing studies) I need hard data. Prof. Lamont's work reveals why mobile Internet will play such a crucial role in the future of marketing studies:data-points can be gathered at the individual level, and related to proximity, timeliness and commerce activities. This is an eye-opener: in the future, you cannot do marketing without taking the mobile Internet into consideration." Ing. S. Meacci, President, Italian Marketing Association-AISMCEO Databank "No one understands and explains the market dynamics and forces of m-commerce better than Prof. Lamont. While I've been well aware of the implications of m-commerce in the small, only this book gave me the big, whole picture. This book is the definitive reference for mobile marketing." Steve Tendon, General Partner, Tendon Consulting Group, Sweden "Everyone agrees that the mobile Internet will create a paradigm shift in the ways that we work and live. There is less agreement, however, in where the business opportunities and pitfalls can be found in the wireless pace. Douglas Lamont's Conquering the Wireless World offers a clear and analytical plan to help wireless leaders develop winning marketing plans and strategies." David Jacobson, Partner, Sonnenschein Nath & Rosenthal & Organizer of First tuesday and Mobile Wednesdays in Chicago "With passion and precision, Professor Lamont bridges the gap between technology and marketing, and explains the new world of M-Commerce. His book is an "M" read for anyone that needs to know what the future holds for the new business game in town, the wireless Internet." Robert Sexauer, Managing Partner Trans@ctive Partners Ltd. Downers Grove, Illinois
Preface.
Introduction.
VALUE CREATION.
Marketing Wireless Products.
Promoting New Market Space.
Pricing M-Commerce Services.
VALUE DELIVERY.
Segmenting International Markets.
Targeting National Markets.
Positioning Local Goods and Services.
Conclusions.
Endnotes.
Index.
"well researched" (Information Age, July 2001)
"as one of the first books to look at the mobile landspace, it indeed deserves praise" (The Lawyer, 16th July 2001)
"this book is packed with hard data...they are well explained." (Internet Works, September 2001)
.."refreshingly interesting ...lavishly served with examples ..I recommend this book to anyone who wants to get a bird's eye view of the entire wireless market place...Lamont's insights are refreshing and even entertaining for the uninititated to the mobile world...this book is a must read." (The Star, 10th September 2001)
"as one of the first books to look at the mobile landspace, it indeed deserves praise" (The Lawyer, 16th July 2001)
"this book is packed with hard data...they are well explained." (Internet Works, September 2001)
.."refreshingly interesting ...lavishly served with examples ..I recommend this book to anyone who wants to get a bird's eye view of the entire wireless market place...Lamont's insights are refreshing and even entertaining for the uninititated to the mobile world...this book is a must read." (The Star, 10th September 2001)