17,95 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 1-2 Wochen
payback
0 °P sammeln
  • Broschiertes Buch

Essay from the year 2008 in the subject Business economics - Business Ethics, Corporate Ethics, grade: A, Jagiellonian University in Krakow (Cracow University of Economics), course: International Negotiation, language: English, abstract: Negotiating is essential. The world, nowadays, is more and more interactive and we find ourselves dealing with all different kinds of cultures and possibilities. It's getting more complicated since the world opened up. We can multiply our profits by negotiating and trading worldwide. One can find a lot of interesting information about negotiation and its…mehr

Produktbeschreibung
Essay from the year 2008 in the subject Business economics - Business Ethics, Corporate Ethics, grade: A, Jagiellonian University in Krakow (Cracow University of Economics), course: International Negotiation, language: English, abstract: Negotiating is essential. The world, nowadays, is more and more interactive and we find ourselves dealing with all different kinds of cultures and possibilities. It's getting more complicated since the world opened up. We can multiply our profits by negotiating and trading worldwide. One can find a lot of interesting information about negotiation and its diverse tactics to make money, but another topic is the ethical or social aspect behind negotiating. This is something one can also not so easily deny because it's part of the game. It is known under the catchphrase "Social Dilemma".It's about the conflict of the individual in ordinary life and the decision to cooperate or defect. The decision is based on the best outcome for the individual and should be for the collectivist while achieving a maximum individual result.The purpose of this paper is based on the nature of negotiation and should give an insight especially to the cooperative style of negotiations and should also touch on the related ethical point of view.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Autorenporträt
Die Autorin ist Wirtschaftspsychologin und hat einen Bachelor of Arts in International Business Administration. Sie arbeitet momentan als Projektmanagerin im Auftrag der BMW Group im Geschäftsbereich Fahrwerk mit. Zunächst arbeitete sie - kurz vor und zu Beginn des neuen Millieniums - für verschiedene Unternehmen im Rhein-Main-Gebiet als Team- und Geschäftsleitungsassistentin. Sie fungierte darüber hinaus als Mentor und englischer "Teaching Tutor" für Erstsemester ihrer Alma Mater in Wiesbaden und leistete Öffentlichkeitsarbeit für die Johanniter-Unfall-Hilfe e. V. in Teilen von Bayern und Rheinland-Pfalz. Sie absolvierte ein akademisches Auslandjahr in Krakau (Polen) und arbeitete dort ehrenamtlich beim Österreich Institut mit. Im Anschluss daran wurde sie als Projektmitarbeiterin im Rahmen des Campus of Excellence e. V. (www.campus-of-excellence.com) bei einem mittelständischen nordhessischen Unternehmen in der Photovoltaik-Branche tätig. Nach einem kurzen Zwischenstopp in