Marktplatzangebote
2 Angebote ab € 6,00 €
  • Broschiertes Buch

In an increasingly complex world, decision analysis plays a key role in helping managers gain a greater understanding of the situations they face. This updated classic offers unrivalled coverage of the problems associated with unaided managerial decision making and the methods designed to overcome them, all presented and explained in a clear, straightforward manner. The Third Edition is extensively updated and reflects new developments such as 'fast and frugal heuristics' and "structured risk management". A new website will offer links, additional exercises and case studies, and downloadable…mehr

Produktbeschreibung
In an increasingly complex world, decision analysis plays a key role in helping managers gain a greater understanding of the situations they face. This updated classic offers unrivalled coverage of the problems associated with unaided managerial decision making and the methods designed to overcome them, all presented and explained in a clear, straightforward manner. The Third Edition is extensively updated and reflects new developments such as 'fast and frugal heuristics' and "structured risk management". A new website will offer links, additional exercises and case studies, and downloadable Excel spreadsheets.In einer zunehmend komplexeren Welt spielt die Entscheidungsanalyse eine wichtige Rolle. Sie kann Entscheidungsträgern helfen, einen größeren Einblick in die der Entscheidung zugrundeliegende Problematik zu gewinnen. Dieses sehr praxisorientierte Buch trägt Ideen aus einer Vielzahl von Disziplinen zusammen, um den Prozess der Entscheidungsanalyse Managern, Verwaltungsangestellten und Unternehmen der öffentlichen Hand zugänglich zu machen. Anahnd vieler praktischer Beispiele erfahren Sie hier, wie schwierige Entscheidungen strukturiert angegangen und dokumentierte und vertretbare Begründungen für diese Entscheidungen erstellt werden können. Einfach und verständlich geschrieben, ist diese Einführung auch für Neulinge auf diesem Gebiet geeignet.
Autorenporträt
P. Goodwin, University of Bath Management School, UK; G. Wright, Strathclyde Graduate Business School, UK