Within the work of both Jacques Derrida and Walter Benjamin there is a buried theatricality, a theatre to-come. And in the last fifteen years there has been a growing awareness of this theatricality. To date, though, there has not been a published stage play about either Derrida or Benjamin Cue Derrida Benjamin, a volume that brings together two tragi-comic plays which mirror each other in a host of ways - above all, in the way that the central philosophical figure is displaced, or not quite where or when we would expect to find them. In Derrida's case, it is Oxford in 1968; in Benjamin's…mehr
Within the work of both Jacques Derrida and Walter Benjamin there is a buried theatricality, a theatre to-come. And in the last fifteen years there has been a growing awareness of this theatricality. To date, though, there has not been a published stage play about either Derrida or Benjamin
Cue Derrida Benjamin, a volume that brings together two tragi-comic plays which mirror each other in a host of ways - above all, in the way that the central philosophical figure is displaced, or not quite where or when we would expect to find them. In Derrida's case, it is Oxford in 1968; in Benjamin's case, it is somewhere (or nowhere) near London in 1948. These, then, are plays in which the philosopher is exiled, or elsewhere - not quite himself.
This a volume for anyone with an eye or ear for where theatre or performance meets philosophy - students, scholars, readers, actors.
Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Autorenporträt
John Schad is Professor of Modern Literature at University of Lancaster, UK. His books include Victorians in Theory (1999), Queer Fish (2004), Someone Called Derrida (2007), The Late Walter Benjamin (2012), and Paris Bride (2020) - plus two retrospectives: Hostage of the Word (2013) and John Schad in Conversation (2015). Fred Dalmasso is Lecturer in Drama at Loughborough University, UK. He is a screenwriter, theatre director, and performer. He has worked in the theatre industry in both France and Ireland and is now the artistic director of the performance group collect-ifs. His publications focus on practice-based theatre translation, performance philosophy and include Syncope in Performing and Visual Arts (2017).
Inhaltsangabe
1. "The strangest of all things" - an introduction; John Schad.- 2. Derrida - a play; Fred Dalmasso and John Schad.- 3. Benjamin - a play; John Schad.- 4. "Barely a film" - a conclusion; Fred Dalmasso.
1. "The strangest of all things" - an introduction; John Schad.- 2. Derrida - a play; Fred Dalmasso and John Schad.- 3. Benjamin - a play; John Schad.- 4. "Barely a film" - a conclusion; Fred Dalmasso.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826
Wir verwenden Cookies und ähnliche Techniken, um unsere Website für Sie optimal zu gestalten und Ihr Nutzererlebnis fortlaufend zu verbessern. Ihre Einwilligung durch Klicken auf „Alle Cookies akzeptieren“ können Sie jederzeit widerrufen oder anpassen. Bei „Nur notwendige Cookies“ werden die eingesetzten Techniken, mit Ausnahme derer, die für den Betrieb der Seite unerlässlich sind, nicht aktiviert. Um mehr zu erfahren, lesen Sie bitte unsere Datenschutzerklärung.
Notwendige Cookies ermöglichen die Grundfunktionen einer Website (z. B. Seitennavigation). Sie können nicht deaktiviert werden, da eine technische Notwendigkeit besteht.
Funktionale Cookies sorgen für ein komfortables Nutzererlebnis und speichern z. B. ob Sie eingeloggt bleiben möchten. Diese Arten von Cookies dienen der „Wiedererkennung“, wenn Sie unsere Website besuchen.
Wir nutzen Marketing Cookies, um die Relevanz unserer Seiten und der darauf gezeigten Werbung für Sie zu erhöhen und auf Ihre Interessen abzustimmen. Zu diesem Zweck teilen wir die Daten auch mit Drittanbietern.