This book summarizes the results of the third year in the Design Thinking Research Program, a joint venture of Stanford University in Palo Alto and the Hasso Plattner Institute in Potsdam. Understanding the evolution of innovation, and how to measure the performance of the design thinking teams behind innovations, is the central motivation behind the research work presented in this book. Addressing these fundamental concerns, all of the contributions in this volume report on different approaches and research efforts aimed at obtaining deeper insights into and a better understanding of how…mehr
This book summarizes the results of the third year in the Design Thinking Research Program, a joint venture of Stanford University in Palo Alto and the Hasso Plattner Institute in Potsdam. Understanding the evolution of innovation, and how to measure the performance of the design thinking teams behind innovations, is the central motivation behind the research work presented in this book. Addressing these fundamental concerns, all of the contributions in this volume report on different approaches and research efforts aimed at obtaining deeper insights into and a better understanding of how design thinking transpires. In highly creative ways, different experiments were conceived and undertaken with this goal in mind, and the results achieved were analyzed and discussed to shed new light on the focus areas. We hope that our readers enjoy this discourse on design thinking and its diverse impacts. Besides looking forward to receiving your critical feedback, we also hope that when reading these reports you too will get caught up in the fun our research teams had in carrying out the work they are based on: understanding innovation and how design thinking fosters it, which was the motivation for all the research work that is reported on in this book.
Artikelnr. des Verlages: 86097879, 978-3-642-31990-7
2012
Seitenzahl: 312
Erscheinungstermin: 19. September 2012
Englisch
Abmessung: 241mm x 160mm x 22mm
Gewicht: 600g
ISBN-13: 9783642319907
ISBN-10: 3642319904
Artikelnr.: 36021724
Herstellerkennzeichnung
Books on Demand GmbH
In de Tarpen 42
22848 Norderstedt
info@bod.de
040 53433511
Autorenporträt
Dr. sc. nat. Christoph Meinel (1954) ist Direktor und Geschäftsführer des Hasso-Plattner-Instituts für Softwaresystemtechnik GmbH (HPI) und ordentlicher Professor (C4) für Internet-Technologien und Systeme. Er hat Mathematik und Informatik an der Humboldt-Universität in Berlin studiert, dort 1981 promoviert und sich 1988 an der Akademie der Wissenschaften in Berlin habilitiert. Er wurde 1992 zum ordentlichen Professor (C4) für Informatik an die Univ. Trier berufen und hat dort in den Jahren 1998-2002 neben seinem Lehrstuhl das von der Fraunhofer-Gesellschaft betreute Institut für Telematik e.V. geleitet. Seit 2004 ist er Direktor und Geschäftsführer des HPIs und hat einen Lehrstuhl (C4) für Internet-Technologien und Systeme an der Universität Potsdam. Neben seiner Lehrtätigkeit in Potsdam ist er Gastprofessor an der Univ. Luxembourg (Luxembourg) und an der TU Peking (China) und als Programmdirektor des HPI-Stanford Forschungsprogramms zum Design Thinking Research tätig. Christoph
Meinel ist Autor bzw. Co-Autor und Inhaber internationaler Patente. Seine aktuellen Forschungsinteressen liegen in den Bereichen IT-Sicherheit, Teleteaching, Semantic/Social Web und e-Health. Er war wissenschaftlich aktiv auch auf dem Gebiet der Komplexitätstheorie und hat (BDD-basierte) Datenstrukturen und effiziente Algorithmen untersucht und entworfen. Er ist Chairman des 2007 gegründeten deutschen IPv6-Rats, Herausgeber von ECCC - Electronic Colloquiums on Computational Complexity, des IT-Gipfelblog und des tele-TASK-Archivs. 1996-2007 gehörte er dem Direktorium des IBFI Schloss Dagstuhl an und war Sprecher der GI-Fachgruppe 'Komplexität'. Er hat in einer großen Zahl internationaler Programm-Komitees mitgewirkt, diverse Konferenzen und Symposien veranstaltet und ist in wissenschaftlichen Aufsichtsräten aktiv.
Inhaltsangabe
Part I: Design Thinking Research in the Context of Co-located Teams.- Part II: Design Thinking Research in the Context of Distributed Teams.- Part III: Design Thinking in the Context of Embedded Business Teams.
Part I: Design Thinking Research in the Context of Co-located Teams.- Part II: Design Thinking Research in the Context of Distributed Teams.- Part III: Design Thinking in the Context of Embedded Business Teams.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826