93,95 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 6-10 Tagen
  • Broschiertes Buch

This volume presents contributions of the XI. International scientific meeting on Development of Educational Paradigms: Theory and Practice . This was conceived and organized by the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania, Vilnius Pedagogical University (VPU) and University of Wroclaw. The meeting topic was: Combination of the university and high school education: humanistic/classical tradition and change of perspectives in the field of education and schooling under consideration of the education of a humanistic and classical differentiated reform with regard to the…mehr

Produktbeschreibung
This volume presents contributions of the XI. International scientific meeting on Development of Educational Paradigms: Theory and Practice . This was conceived and organized by the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania, Vilnius Pedagogical University (VPU) and University of Wroclaw. The meeting topic was: Combination of the university and high school education: humanistic/classical tradition and change of perspectives in the field of education and schooling under consideration of the education of a humanistic and classical differentiated reform with regard to the challenges of the society of the next decade.
Dieser Band dokumentiert eine Reihe von Beiträgen der XI. Internationalen wissenschaftlichen Konferenz zum Thema: Entwicklung erziehungswissenschaftlicher Paradigmen: Theorie und Praxis , die vom Ministerium für Bildung und Wissenschaft der Republik Litauen, der Pädagogischen Universität Vilnius (VPU) und der Universität Wroclaw gemeinsam konzipiert und veranstaltet wurden. Das Hauptthema der Konferenz war die Verknüpfung der Hochschul- und Schulbildung: Humanistische Tradition und Perspektivenwechsel im Bildungs- und Erziehungsbereich unter Berücksichtigung der Pädagogik einer humanen differenzierten Schulbildung im Hinblick auf die Herausforderungen der Gesellschaft des kommenden Jahrzehnts.
Autorenporträt
The Editor: Gerd-Bodo von Carlsburg; professor for education in Heidelberg; since 1993 several annual stays as visiting professor in Vilnius; publications on general education, the theory of schools and the history of education; Honorary doctorate at the Pedagogical University of Vilnius (Lithuania) and at the University of Tallinn (Estonia).
Der Herausgeber: Gerd-Bodo von Carlsburg; Professor für Pädagogik in Heidelberg; seit 1993 mehrere jährliche Aufenthalte als Gastprofessor in Vilnius; zahlreiche Veröffentlichungen zur Allgemeinen Pädagogik, Schulalltag, Schultheorie und Geschichte der Pädagogik; Ehrendoktorwürde an der Pädagogischen Universität Vilnius (Litauen) und an der Universität Tallinn (Estland).