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The contents of this dictionary are the result of many years work in production, purchasing, distribution, trade and traffic as well as information and communication. Enlarged by about 700 new terms, with now about 14,300 entries in both directions, this dictionary is an important tool for all those who take part in the logistics and supply chain process.
The dictionary also covers topics such as customer-, employee-, competition- and process-orientation, time management, innovative strength, increased productivity, high quality, and the motivation and qualification of employees to overcome
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Produktbeschreibung
The contents of this dictionary are the result of many years work in production, purchasing, distribution, trade and traffic as well as information and communication. Enlarged by about 700 new terms, with now about 14,300 entries in both directions, this dictionary is an important tool for all those who take part in the logistics and supply chain process.
The dictionary also covers topics such as customer-, employee-, competition- and process-orientation, time management, innovative strength, increased productivity, high quality, and the motivation and qualification of employees to overcome technical, process and cultural barriers in a global competitive environment. This includes supply chain management strategies concerning the intensive collaboration of companies in common value-adding chains.

German summary:
Die Inhalte dieses Wörterbuchs resultieren aus jahrelanger praktischer Arbeit in Produktion, Beschaffung, Vertrieb, Handel und Verkehr sowie Information und Kommunikation. Wieder um etwa 700 Begriffe erweitert, ist das Wörterbuch mit jetzt rund 14.300 Einträgen in beiden Sprachrichtungen, den vielen Synonymen, Erklärungen und den Definitionen von Abkürzungen und Incoterms ein wichtiges Hilfsmittel für alle Beteiligten am Logistik- und Geschäftsprozess.
Zu den Inhalten des Wörterbuchs gehören auch Themenbereiche wie Kunden-, Mitarbeiter-, Wettbewerbs- und Prozessorientierung, Zeitmanagement, Innovationskraft, Produktivitätssteigerung, Spitzenqualität und Internationalisierung sowie die Motivation und Qualifizierung der Mitarbeiter zur Überwindung von technischen, prozessorientierten oder kulturellen Barrieren. Das beinhaltet auch Strategien zum Supply Chain Management, zur intensiven Zusammenarbeit von Unternehmen in gemeinsamen Wertschöpfungsketten.

Table of contents:
Idioms to such topics as customer-, employee-, competition- and process-orientation, time management, innovative strength, increased productivity, high quality, and the motivation and qualification of employees to overcome technical, process and cultural barriers in a global competitive environment.
Autorenporträt
Jens Kiesel is a former employee of Siemens AG in Munich. He held a number of different positions in purchasing, logistics and supply management and carried out consulting tasks in the United States and in other countries all round the world.
Jens Kiesel ist ein früherer Mitarbeiter der Siemens AG in München. Er war in unterschiedlichen Positionen in den Bereichen Einkauf, Logistik und Supply Management tätig und verantwortlich für einige Beratungsprojekte in den USA und anderen Ländern.