Marktplatzangebote
Ein Angebot für € 19,99 €
  • Broschiertes Buch

National education systems across Europe are being brought into the service of a 'competitive knowledge-based economy' and of 'social cohesion'. Moreover what it is to be a citizen and how the new citizens should be educated are issues subject to research and educational initiatives in many European countries. The European Union is now, directly or indirectly, shaping the major orientations of European education systems. This book is the result of a Socrates/Erasmus 'Intensive Programme' on contemporary European education policies. It brings together contributions which address the above themes from a variety of standpoints.…mehr

Produktbeschreibung
National education systems across Europe are being brought into the service of a 'competitive knowledge-based economy' and of 'social cohesion'. Moreover what it is to be a citizen and how the new citizens should be educated are issues subject to research and educational initiatives in many European countries. The European Union is now, directly or indirectly, shaping the major orientations of European education systems. This book is the result of a Socrates/Erasmus 'Intensive Programme' on contemporary European education policies. It brings together contributions which address the above themes from a variety of standpoints.
Autorenporträt
Kotthoff, Hans-Georg
Hans-Georg Kotthoff hat nach dem Studium der Anglistik, Erziehungswissenschaft und katholischen Theologie an den Universitäten in Münster und London im Jahre 1993 an der Universität Münster promoviert. Nach mehrjähriger Berufstätigkeit als Lehrer in Schulen in London und Köln war er zwischen 1995 und 2002 wissenschaftlicher Assistent am Fachbereich Erziehungswissenschaft und Sozialwissenschaften der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster und hat sich mit der vorliegenden Arbeit habilitiert.
Rezensionen
Den Herausgebern dieses Sammelbandes gelang durch die gut aufeinander abgestimmten Beiträge vielseitige Überlegungen zu zentralen Fragekomplexen der europäischen Bildungspolitik in konziser Form zusammenzubringen. Als Gesamtüberblick ist der Band ertragreich und kann auf unterschiedlichen Ebene gelesen werden; auch Studierende finden hier einen hervorragenden Einstieg in die Thematik. - Marcelo Parreira do Amaral in: Erziehungswissenschaftliche Revue 7 Nr. 3 vom 10. Juni 2008.