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Legendary American adman and image-maker, George Lois was a leader of the 1960s Creative Revolution and the mastermind behind an astonishing array of witty and audacious advertising and branding campaigns, political spots, public service announcements, and unforgettable magazine covers during his 50-year career.
Among Lois' creations are the 'I want my MTV' campaign that first featured Mick Jagger; the introduction of Xerox culture showing a chimpanzee deftly making photocopies, the concept and name for the ubiquitous frozen-food product Lean Cuisine, dozens of controversial covers for
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Produktbeschreibung
Legendary American adman and image-maker, George Lois was a leader of the 1960s Creative Revolution and the mastermind behind an astonishing array of witty and audacious advertising and branding campaigns, political spots, public service announcements, and unforgettable magazine covers during his 50-year career.

Among Lois' creations are the 'I want my MTV' campaign that first featured Mick Jagger; the introduction of Xerox culture showing a chimpanzee deftly making photocopies, the concept and name for the ubiquitous frozen-food product Lean Cuisine, dozens of controversial covers for Esquire magazine (including Andy Warhol drowning in a can of Campbells' soup), and the legendary 'Think Small' campaign for Volkswagen. Lois recounts all of these and more than 140 others in this historic and entertaining tome showcasing his most influential celebrity campaigns and covers, and featuring the super famous, from Jacqueline Onassis to Elvis.

Illustrated with the original ads and images, $ellebrity presents the stories behind the ads, explaining how each ad was conceived and produced, and the unexpected pitfalls, scuffles, and friendships that ensued as Lois angled and tangled with the stars. $ellebrity embodies not only a mesmerizing personal album filled with exclusive insider information, but an incomparable defining document of the zeitgeist of an American era spanning over half a century - as seen through Lois' dynamic eye.

Autorenporträt
George Lois, a native New Yorker, became in 1958 Art Director of Doyle Dane Bernbach and started his first agency in 1960. He is the recipient of an AIGA Gold Medal, among other honours, and the author of two books on advertising. He continues to consult for major corporations.
Rezensionen

Süddeutsche Zeitung - Rezension
Süddeutsche Zeitung | Besprechung von 03.07.2003

Zwiespalt im Herzen
Celebrity sells – mit Promis verkauft man Produkte. Die alte Werberweisheit geht zurück auf George Lois der als Art Director der renommierten New Yorker Agentur DDB bereits in den frühen sechziger Jahren Andy Warhol in einer Suppendose versinken ließ. Legendär sind seine Entwürfe für das Esquire-Magazin. Lois’ Erfolgsrezept lautet noch heute: „Man muss in Worten denken und dann das Visuelle hinzufügen.” Nach diesem Motto entstand auch das Esquire-Titelbild, das Elisabeth Taylor als Cleopatra und Richard Burton als Marc Anton auf einem Kinoplakat zeigt. Die beiden hatten sich während der Dreharbeiten zu dem Epos gerade zum ersten Mal verhängnisvoll ineinander verliebt und eine nicht nur auf der Leinwand skandalöse Affäre begonnen. Liz Taylor war eigentlich mit Eddie Fisher verheiratet. Esquire berichtete über das sündige Paar: „Cleopatra’s enormous cleavage”– „Cleopatras enormer Zwiespalt!” betitelte George Lois scheinbar mitfühlend seinen Entwurf für das Magazincover, auf dem ein Plakatmaler gerade mit einem breiten Pinsel den tiefschwarzen Schatten der beachtlichen Busenspalte von Liz Taylor nachzieht (George Lois: $ellebrity. My Angling and Tangling with Famous People. Phaidon Verlag, Berlin 2003, 272 Seiten, 39,95 Euro).
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