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This book is a complete guide to the entire range of communication situations between library staff and users, including initial contact, the reference interview, training situations, conflict situations, complaints, and user orientation.
Each chapter begins with a specific example that serves as the basis for the analysis of a problem situation. Extensive exercises are provided for independent study. Helpful tips, templates for drafting documents, and interview guidelines make this a uniquely practical guide to everyday library communication.
Das Buch bietet umfassende Hilfestellung für
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Produktbeschreibung
This book is a complete guide to the entire range of communication situations between library staff and users, including initial contact, the reference interview, training situations, conflict situations, complaints, and user orientation.

Each chapter begins with a specific example that serves as the basis for the analysis of a problem situation. Extensive exercises are provided for independent study. Helpful tips, templates for drafting documents, and interview guidelines make this a uniquely practical guide to everyday library communication.
Das Buch bietet umfassende Hilfestellung für die verschiedensten Kommunikationssituationen zwischen Mitarbeitern und Kunden einer Bibliothek: Erstgespräch, Auskunftsinterview, Schulungs- und Konfliktsituationen, Beschwerden sowie Kundenorientierung.

Jedes Kapitel beginnt mit einem konkreten Beispiel, an dem die Problematik der Situation analysiert wird. Zahlreiche Übungsaufgaben dienen dem Selbststudium. Tipps, Formulierungshilfen, Leitsätze und ein Gesprächsleitfaden machen das Buch zu einem einzigartigen Praxisratgeber für den bibliothekarischen Alltag.
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Autorenporträt
Christiane Brockerhoff, Coach und Kommunikationstrainerin, Duisburg
Rezensionen
"Empfehlenswert für alle Bibliotheksmitarbeiter/innen, die ihre Kundenkommunikation bewusster gestalten oder auch einfach kritisch reflektieren möchten."
Sandra Reiss in: bibliotheken heute 1/2013