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Promoting young people as effectively as possible can spare some of them a long 'career' as a problem child/young person, including the unpleasant feelings that can arise both for them and their environment. In addition to promoting resilience in kindergarten, fostering emotional intelligence and mindfulness and preventing violence in schools, several articles focus on the socio-politically highly relevant topic of integrating children and young people with a migration background and young refugees from war zones, some of whom are traumatised. One of the advantages of music therapy here is…mehr

Produktbeschreibung
Promoting young people as effectively as possible can spare some of them a long 'career' as a problem child/young person, including the unpleasant feelings that can arise both for them and their environment. In addition to promoting resilience in kindergarten, fostering emotional intelligence and mindfulness and preventing violence in schools, several articles focus on the socio-politically highly relevant topic of integrating children and young people with a migration background and young refugees from war zones, some of whom are traumatised. One of the advantages of music therapy here is that the language barriers between different cultures of origin and the therapists are less significant due to the predominantly non-verbal approach. New approaches to music education inspired by music therapy are reflected upon.
Autorenporträt
Hans Ulrich Schmidt, Prof. Dr., Klavierpädagogik- und Humanmedizinstudium Hamburg, Musiktherapiestudium Hamburg und Wien; Medizinische Promotion über ein musiktherapeutisches Thema; Zusatzbezeichnung "Psychotherapie", Facharzt für Psychotherapeutische Medizin; Gruppenpsychotherapeut; Supervisionstätigkeit; Stellvertretender Studiengangsleiter des Augsburger Masterstudiengangs Musiktherapie am Leopold-Mozart-Zentrum der Universität Augsburg; Ärztlicher Psychotherapeut am Ambulanzzentrum und an der Poliklinik für Psychosomatik und Psychotherapie des Universitätsklinikums Hamburg-Eppendorf; Gebietsbezogene und berufsbegleitende Weiterbildungsbefugnis Psychosomatische Medizin.
www.hu-schmidt-psychotherapie.de
Tonius Timmermann, Prof. Dr., Studium der Pädagogik (Dipl. Päd.) in Münster und Musiktherapie in Wien; Psychotherapie (HPG); Musiktherapeut in freier Praxis und Tätigkeit in Kliniken (Psychiatrie, Psychotherapie und Psychosomatik); Wiss. Mitarbeiter an der Universität Ulm, Abt. Psychotherapie, Promotion zum Dr. rer. biol. hum; Lehraufträge an Universitäten und Hochschulen in München, Wien und Zürich; Weiterbildungen insbesondere in Atemtherapie und Systemaufstellungen; Leitung der Berufsbegleitenden Weiterbildung Musiktherapie am FMZ von 1995 bis 2003; Professor für Musiktherapie an der Universität Augsburg, Leopold-Mozart-Zentrum: Leitung des berufsbegleitenden Masterstudienganges und der Forschungsstelle Musik und Gesundheit von 2003 bis 2015; seit 1983 div. Publikationen. Musiktherapeut in freier Praxis.
www.timmermann-domain.de