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Foreign Exchange raises critical questions around the scientific and educational remit of an ethnographic museum in Germany and highlights its unspoken relationship to global trade. This publication investigates the historical accumulation and commodification of artefacts and the representation of the human body as seen on ethnographic photographs. New material developed out of artistic research in the Weltkulturen Labor is presented together with unpublished scientific photography. Extended conversations between internationally renowned anthropologists, art historians, curators and artists…mehr

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Produktbeschreibung
Foreign Exchange raises critical questions around the scientific and educational remit of an ethnographic museum in Germany and highlights its unspoken relationship to global trade. This publication investigates the historical accumulation and commodification of artefacts and the representation of the human body as seen on ethnographic photographs. New material developed out of artistic research in the Weltkulturen Labor is presented together with unpublished scientific photography. Extended conversations between internationally renowned anthropologists, art historians, curators and artists offer new connections between past and present. Foreign Exchange responds to current interest in the remediation of ethnographic collections, colonial history, historical archives, and interdisciplinary curatorial practice.

Contributing authors and artists: Peggy Buth, Minerva Cuevas, Tom McCarthy, Gabriel Gbadamosi, David Lau, David Weber-Krebs, Luke Willis-Thompson.

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Autorenporträt
Yvette Mutumba ist seit März 2012 Forschungskustodin für Afrika am Weltkulturen Museum in Frankfurt am Main. Sie ist zudem Co-Initiatorin des Online-Magazines Contemporary And (C&). Mutumba studierte Kunstgeschichte und Geschichte an der Freien Universität Berlin und promovierte am Birkbeck, University of London. Ihre Dissertation beschäftigte sich mit Fragen bezüglich der Repräsentation von Kunst aus Afrika und der Diaspora im deutschen Kontext innerhalb des Zeitraums der 1960er Jahre bis 2011. Sie hat zahlreiche Texte zum Thema Bildende Kunst aus afrikanischen Perspektiven veröffentlicht. Zwischen 2006 und 2012 initiierte und beriet sie Projekte in Kollaboration mit verschiedenen Institutionen wie dem Institut für Auslandsbeziehungen, dem Hamburger Bahnhof - Museum für Gegenwart und dem Auswärtigen Amt.
Rezensionen
»An exhibition in which Frankfurt's Weltkulturen Museum casts a critical and wise eye on the history of ethnological forays.« Frankfurter Rundschau