Although Gender Studies have found their way into most domains of academic research and teaching, they are not directly in the spotlight of foreign Language teaching pedagogy and research. However, teachers are confronted with gender issues in the Language classroom everyday. By the use of Language alone, they construct or deconstruct gender roles; with the choice of topics they shape gender identities in the classroom; and their ways of approaching pupils clearly mirrors their gender sensitivity. The book "Gender and Language Learning" aims at raising awareness towards gender issues in…mehr
Although Gender Studies have found their way into most domains of academic research and teaching, they are not directly in the spotlight of foreign Language teaching pedagogy and research. However, teachers are confronted with gender issues in the Language classroom everyday. By the use of Language alone, they construct or deconstruct gender roles; with the choice of topics they shape gender identities in the classroom; and their ways of approaching pupils clearly mirrors their gender sensitivity. The book "Gender and Language Learning" aims at raising awareness towards gender issues in different areas of foreign Language teaching and learning. The primary objective of the book is to spark university students', trainee teachers' and in-service teachers' analysis and reflection of gender relations in the foreign Language learning and teaching section.Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Autorenporträt
Prof. Dr. Daniela Elsner ist Inhaberin des Lehrstuhls für Didaktik der englischen Sprache und Sprachlehrforschung am Institut für England- und Amerikastudien an der Goethe-Universität Frankfurt am Main. Arbeits- und Forschungsschwerpunkte: Fremdsprachenlernen in der Grundschule, bilingualer Unterricht, Mehrsprachigkeit und Fremdsprachenlernen, Multiliteralität; Qualität der Lehrerbildung.Viviane Lohe ist wissenschaftliche Mitarbeiterin in der Abteilung für Didaktik der englischen Sprache und Sprachlehrforschung am Institut für England- und Amerikastudien an der Goethe-Universität Frankfurt am Main. Arbeits-und Forschungsschwerpunkte: Language Awareness, Bildungsstandards und kompetenzorientierter Unterricht, frühes Fremdsprachenlernen, Mehrsprachigkeit und Englischunterricht, Gender und TEFL.
Inhaltsangabe
1grundlegendes Überblickswissen über die deutsche Literaturgeschichte 2mit Leseempfehlungen von Schlüsselwerken 3ausführliche Behandlung der Literatur des 20. Jahrhunderts
1grundlegendes Überblickswissen über die deutsche Literaturgeschichte 2mit Leseempfehlungen von Schlüsselwerken 3ausführliche Behandlung der Literatur des 20. Jahrhunderts
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826