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Publishers and the book trade between hyperinflation and world economic crisis, between the founding of the Republic and creeping loss of democracy -- volume 2 of "Geschichte des deutschen Buchhandels im 19. und 20. Jahrhundert" (The History of the German Book Trade in the 19th and 20th Century) portrays a vivid picture of the book trade in eventful times. The first part-volume provides insight into the drastic political and economic conditions, into the author's predicament and the altered structure of the readership. Further topics stem from developments in the book trade, above all against…mehr

Produktbeschreibung
Publishers and the book trade between hyperinflation and world economic crisis, between the founding of the Republic and creeping loss of democracy -- volume 2 of "Geschichte des deutschen Buchhandels im 19. und 20. Jahrhundert" (The History of the German Book Trade in the 19th and 20th Century) portrays a vivid picture of the book trade in eventful times. The first part-volume provides insight into the drastic political and economic conditions, into the author's predicament and the altered structure of the readership. Further topics stem from developments in the book trade, above all against the backdrop of the fiercely debated "book crisis", triggered by media competition with radio, film, illustrated magazines and newspapers. Aspects of production technology and book design as well as themes central to publishing such as academic publishers, are also dealt with. Supported by illustrations, tables and statistics, this presentation reconstructs a dynamic chapter in the history of the German book trade.
Verlag und Buchhandel zwischen Hyperinflation und Weltwirtschaftskrise, zwischen Republikgründung und schleichendem Verlust der Demokratie - Band 2 der "Geschichte des deutschen Buchhandels im 19. und 20. Jahrhundert" vermittelt ein anschauliches Bild der Buchbranche in bewegter Zeit. Der erste Teilband gibt Einblick in den einschneidenden Wandel der politischen und ökonomischen Rahmenbedingungen, in die Lage der Autoren und die veränderte Struktur der Leserschaft. Weitere Themen ergeben sich aus der Entwicklung des Buchmarkts vor dem Hintergrund einer heftig debattierten, durch die Medienkonkurrenz zu Radio, Film, illustrierte Magazine und Zeitungen ausgelösten "Bücherkrise". Behandelt werden auch Aspekte der Herstellungstechnik und der Buchgestaltung sowie zentrale Bereiche des Verlagswesens wie der Wissenschaftsverlag. Die durch Abbildungen, Tabellen und Statistiken unterstützte Darstellung rekonstruiert so ein dynamisches Kapitel deutscher Buchhandelsgeschichte.

Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Autorenporträt
Ernst Fischer und Stephan Füssel, Johannes Gutenberg-Universität, Mainz.

Rezensionen
"[...] wird die Geschichte des Buchhandels in der Weimarer Republik einen würdigen Bestandteil dieses Standardwerks bilden." -- Norbert Bachleitner in: Mitteilungen der Gesellschaft für Buchforschung in Österreich 1/2008

"Man darf es sehr zu schätzen wissen, die Geschichte des deutschen Buchhandels im 19.und 20.Jahrhundert neben sich stets griffbereit im Regal stehen zu haben." -- Olaf Blaschke in: http://www.iaslonline.de/index.php?vorgang_id=2617