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Global Innovation. Buzzword or Growth Strategy? - Pröbstl, Sabine
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Scientific Study from the year 2013 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: sehr gut, Universities of Applied Sciences Wien (Int. Management & Communications), course: Leadership & Change Management, language: English, abstract: This research paper examines the question: Is innovation a critical success factor for today business or merely a modern buzzword? Setting the example of the ITC and luxury goods industryEurope is increasingly under innovation pressure. Is innovation increasing the profit of firms and the growth strategy of European…mehr

Produktbeschreibung
Scientific Study from the year 2013 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: sehr gut, Universities of Applied Sciences Wien (Int. Management & Communications), course: Leadership & Change Management, language: English, abstract: This research paper examines the question: Is innovation a critical success factor for today business or merely a modern buzzword? Setting the example of the ITC and luxury goods industryEurope is increasingly under innovation pressure. Is innovation increasing the profit of firms and the growth strategy of European companies?Even today there are sharp divisions among experts regarding the definition of innovation. But they agree that innovation is being something new and expected to risk. When defining something new, the experts can't agree.
Autorenporträt
Sabine Pröbstl,MBA absolvierte Ihre Ausbildung an der Fachhochschule Wien zum Master of Business Administration in International Management. Ihre erste Veröffentlichung schrieb sie während eines Auslandsaufenthaltes in der USA an der University of Texas. Ihre Karriere startete Sie im alter von 22 Jahren im CCO Vorstandsoffice der A1 Telekom Austria AG, wo Sie bis zuletzt für Product Development Management und Innovationsmanagement verantwortlich war. Mit 24 Jahren wechselt Sie nach Deutschland als Managerin der E-Plus Gruppe und ist für Ethno- Marken / International Brands verantwortlich. Anfang 2014 gründete sie Ihr erstes eigenes Unternehmen Red Saphir welches Parfums und Modeschmuck vertreibt.