109,95 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in über 4 Wochen
  • Broschiertes Buch

This volume draws together current studies and research findings from the fields of university research into German grammar and grammar teaching in schools. The contributors outline the relevance of grammatical research in meeting the demands of present-day school German teaching between the requirements of competence in grammar, literature, language and text, and confront established views of grammar teaching in schools with topical problems.
Dieser Band führt aktuelle Arbeiten und Forschungsergebnisse aus den Bereichen universitärer Forschung zur deutschen Grammatik und dem
…mehr

Produktbeschreibung
This volume draws together current studies and research findings from the fields of university research into German grammar and grammar teaching in schools. The contributors outline the relevance of grammatical research in meeting the demands of present-day school German teaching between the requirements of competence in grammar, literature, language and text, and confront established views of grammar teaching
in schools with topical problems.
Dieser Band führt aktuelle Arbeiten und Forschungsergebnisse aus den Bereichen universitärer Forschung zur deutschen Grammatik und dem Grammatikunterricht an Schulen zusammen. Die Beiträge konturieren die Relevanz der Grammatikforschung für die Anforderungen eines zeitgemäßen Deutschunterrichts im Spannungsfeld zwischen Grammatik-, Literatur-, Sprach- und Textkompetenz und konfrontieren etablierte Auffassungen zur Grammatikarbeit in Schule und Unterricht mit gegenwärtigen Problemen.
Autorenporträt
Klaus-Michael Köpcke, Westfälische Wilhelms-Universität Münster; Arne Ziegler, Karl-Franzens-Universität Graz, Österreich.