18,95 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 1-2 Wochen
  • Broschiertes Buch

Seminar paper from the year 2021 in the subject Business economics - General, grade: 1,0, The FOM University of Applied Sciences, Hamburg, course: Risk Management, language: English, abstract: This paper aims to present Risk Management with its systematic approach and to explain it using Daimler AG as an example. At the end of this paper, the question of how Daimler AG deals with risks of various kinds and what criticism can be derived from this should be answered.First chapter 2 will present the basics for the creation of a theoretical foundation. Specific definitions will be introduced and…mehr

Produktbeschreibung
Seminar paper from the year 2021 in the subject Business economics - General, grade: 1,0, The FOM University of Applied Sciences, Hamburg, course: Risk Management, language: English, abstract: This paper aims to present Risk Management with its systematic approach and to explain it using Daimler AG as an example. At the end of this paper, the question of how Daimler AG deals with risks of various kinds and what criticism can be derived from this should be answered.First chapter 2 will present the basics for the creation of a theoretical foundation. Specific definitions will be introduced and the processes of Risk Management about its operational and strategic objectives will be disclosed. Chapter 3 also uses a practical example to demonstrate implementation at Daimler AG, which provides an analytical view and a final view of the sum of the findings. At the same time, the typical characteristics of the automotive industry are shown and the resulting risks for Daimler AG are workedout. Finally, an approach to improve the communication of risk management is presented. This approach enables a more advanced presentation of opportunities and risks in combination with allocated strengths and weaknesses. At the end of the work, we find a conclusion with the demands that will result from these elaborated findings.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Autorenporträt
Felix-S. Ament wurde im Mai 1995 in Filderstadt geboren und ist der Nähe von Stuttgart aufgewachsen. Nach seinem Abitur zog er nach Heidelberg und absolvierte dort seinen Bachelor of Engineering an der SRH Hochschule. Neben dem Studium war Herr Ament für das Gründerinstitut der Hochschule tätig und beriet junge Unternehmer in Themen rund um die erfolgreiche Unternehmensgründung. Als Co-Founder gründete er neben seinem Studium ein Kleingewerbe. Dieses Online-Handelsunternehmen betrieb er über drei Jahre im Produktsektor "Sport und Freizeit". Nach erfolgreichem Abschluss des Studiums zog Felix Ament nach Hamburg, um dort bei einer kleinen Boutique-Unternehmensberatung seine Berufskarriere zu beginnen. Hier arbeitet er mittlerweile als Senior Consultant im Bereich Restrukturierung und M&A. Neben seiner Vollzeitbeschäftigung absolviert berufsbegleitend seinen MBA an der FOM Hochschule.