"The computer world is like an intellectual Wild West, in which you can shoot anyone you wish with your ideas, if you're willing to risk the consequences. " --from Hackers & Painters: Big Ideas from the Computer Age, by Paul Graham
We are living in the computer age, in a world increasingly designed and engineered by computer programmers and software designers, by people who call themselves hackers. Who are these people, what motivates them, and why should you care?
Consider these facts: Everything around us is turning into computers. Your typewriter is gone, replaced by a computer. Your phone has turned into a computer. So has your camera. Soon your TV will. Your car was not only designed on computers, but has more processing power in it than a room-sized mainframe did in 1970. Letters, encyclopedias, newspapers, and even your local store are being replaced by the Internet.
Hackers & Painters: Big Ideas from the Computer Age, by Paul Graham, explains this world and the motivations of the people who occupy it. In clear, thoughtful prose that draws on illuminating historical examples, Graham takes readers on an unflinching exploration into what he calls "an intellectual Wild West."
The ideas discussed in this book will have a powerful and lasting impact on how we think, how we work, how we develop technology, and how we live. Topics include the importance of beauty in software design, how to make wealth, heresy and free speech, the programming language renaissance, the open-source movement, digital design, internet startups, and more.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
We are living in the computer age, in a world increasingly designed and engineered by computer programmers and software designers, by people who call themselves hackers. Who are these people, what motivates them, and why should you care?
Consider these facts: Everything around us is turning into computers. Your typewriter is gone, replaced by a computer. Your phone has turned into a computer. So has your camera. Soon your TV will. Your car was not only designed on computers, but has more processing power in it than a room-sized mainframe did in 1970. Letters, encyclopedias, newspapers, and even your local store are being replaced by the Internet.
Hackers & Painters: Big Ideas from the Computer Age, by Paul Graham, explains this world and the motivations of the people who occupy it. In clear, thoughtful prose that draws on illuminating historical examples, Graham takes readers on an unflinching exploration into what he calls "an intellectual Wild West."
The ideas discussed in this book will have a powerful and lasting impact on how we think, how we work, how we develop technology, and how we live. Topics include the importance of beauty in software design, how to make wealth, heresy and free speech, the programming language renaissance, the open-source movement, digital design, internet startups, and more.
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"Längst sind die Online-Essays von Paul Graham kein Geheimtipp mehr und finden - zumindest in der IT-Szene - Beachtung. Grund genug für den O'Reilly-Verlag, 15 seiner besten Abhandlungen, von denen zehn unter www.paulgraham.com sogar frei verfügbar sind, in Buchform zu veröffentlichen. Graham versteht sich als Hacker im positiven Sinne, nämlich als enthusiastischer Programmierer und Computerfan. Daher beschäftigt er sich unter der Überschrift 'Why Nerds Are Unpopular' gern mit den Sorgen und Nöten dieser Spezies, deren Mitglieder häufig als überdurchschnittlich intelligent, aber kontaktarm verschrien sind. Als erfolgreicher Geschäftsmann drängt es ihn auszubreiten, wie er es dazu gebracht hat, und er möchte andere ermutigen, es ihm gleich zu tun. So sinniert er über Anwendungen für das Internet oder vernünftige Strategien für Start-up-Unternehmen. Seine Gedanken über die Anhäufung von Reichtum und Wohlstand und deren Verteilung verraten die amerikanische Herkunft, teilweise schlägt er harte patriotische Töne an. Seine Beobachtungen der computerisierten Gesellschaft ergänzt er durch technische Kapitel, in denen es vorwiegend um die Evolution und die Bedeutung von Programmiersprachen geht. Besonders hervorzuheben ist `The Hundred-Year Language´, ein Vortrag, den er auf der PyCon 2003 hielt und in dem er seine Vision von der Zukunft der Programmierung entwickelt. Aus seiner persönlichen Vorliebe für LISP macht er keinen Hehl und wiederholt gebetsmühlenartig, dass diese wenig populäre Programmiersprache für seinen beruflichen Erfolg mitverantwortlich gewesen sei. Der begabte Essayist analysiert zielstrebig und präzise in lebendiger und humorvoller Prosa, die es auch dem technisch weniger versierten Leser leicht macht, an seinen Gedanken teilzuhaben. Ein umfangreiches Glossar unterstützt dabei." --c´t, 07/2004, Maik Schmidt
"Overall, this was a great read. This book is not too technical, so even a layman can read most it (good for friends who don't understand what you are doing). Then broad array of topics covered will definitely make you think [...] and thinking leads to innovation, after all!" - TamsPalm Blog, Juni 2006
Lesen Sie die ausführliche Rezension unter: http://tamspalm.tamoggemon.com/2006/04/26/hackers-and-painters-review
"Overall, this was a great read. This book is not too technical, so even a layman can read most it (good for friends who don't understand what you are doing). Then broad array of topics covered will definitely make you think [...] and thinking leads to innovation, after all!" - TamsPalm Blog, Juni 2006
Lesen Sie die ausführliche Rezension unter: http://tamspalm.tamoggemon.com/2006/04/26/hackers-and-painters-review