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Studienarbeit aus dem Jahr 2021 im Fachbereich BWL - Investition und Finanzierung, Note: 1,0, FOM Hochschule für Oekonomie und Management gemeinnützige GmbH, Hochschulstudienzentrum Hamburg, Veranstaltung: International Investment, Sprache: Deutsch, Abstract: In this paper, the financing options and their effects in an international group company are presented, but not without pointing out that each acquisition case is an individual case that cannot be developed through a recipe book. During this, suitable practical examples are presented.The acquisition is the most suitable "pro-active"…mehr

Produktbeschreibung
Studienarbeit aus dem Jahr 2021 im Fachbereich BWL - Investition und Finanzierung, Note: 1,0, FOM Hochschule für Oekonomie und Management gemeinnützige GmbH, Hochschulstudienzentrum Hamburg, Veranstaltung: International Investment, Sprache: Deutsch, Abstract: In this paper, the financing options and their effects in an international group company are presented, but not without pointing out that each acquisition case is an individual case that cannot be developed through a recipe book. During this, suitable practical examples are presented.The acquisition is the most suitable "pro-active" instrument for efficient portfolio management. It enables the immediate utilisation of existing markets, capacities, infrastructure, and know-how. The financing of the acquisition has a considerable influence on the design, implementation, and integration process. This applies more as financing that is too risky or not calculated interactively in the balance sheet and financial planning can endanger not only the existence of the acquired company but also that of the acquiring company. Solidly planned and implemented financing from the outset is one of the essential foundations of sustainable acquisition success. Companies are not static entities. Internationalisation and globalisation force them to permanently review strategic decisions once they have been made. The goal must be to position them-selves efficiently in the strategic triangle (company - market/ customers - competition/ rivals), to create competitive advantages and thus to take full advantage of both global and local market opportunities. The result is constant movement in the international corporate landscape.
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Autorenporträt
Felix-S. Ament wurde im Mai 1995 in Filderstadt geboren und ist der Nähe von Stuttgart aufgewachsen. Nach seinem Abitur zog er nach Heidelberg und absolvierte dort seinen Bachelor of Engineering an der SRH Hochschule. Neben dem Studium war Herr Ament für das Gründerinstitut der Hochschule tätig und beriet junge Unternehmer in Themen rund um die erfolgreiche Unternehmensgründung. Als Co-Founder gründete er neben seinem Studium ein Kleingewerbe. Dieses Online-Handelsunternehmen betrieb er über drei Jahre im Produktsektor "Sport und Freizeit". Nach erfolgreichem Abschluss des Studiums zog Felix Ament nach Hamburg, um dort bei einer kleinen Boutique-Unternehmensberatung seine Berufskarriere zu beginnen. Hier arbeitet er mittlerweile als Senior Consultant im Bereich Restrukturierung und M&A. Neben seiner Vollzeitbeschäftigung absolviert berufsbegleitend seinen MBA an der FOM Hochschule.