Traces the role of popular culture--particularly visual culture--in shaping the modern Mexican woman.Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Joanne Hershfield is Professor of Media Studies and Chair of the Curriculum in Women’s Studies at the University of North Carolina, Chapel Hill. She is the author of The Invention of Dolores del Rio and Mexican Cinema/Mexican Woman, 1940–1950 and a coeditor of Mexico’s Cinema: A Century of Film and Filmmakers.
Inhaltsangabe
Illustrations ix Acknowledgments xiii Introduction 3 1. Visualizing the New Nation 21 2. En México como en París: Fashioning la Chica Moderna 44 3. Domesticating la Chica Moderna 73 4. Picturing Working Women 102 5. La Moda Mexicana: Exotic Women 127 Conclusion. Imagining "Real" Mexican Women 156 Notes 163 Bibliography 173 Index 195
Illustrations ix Acknowledgments xiii Introduction 3 1. Visualizing the New Nation 21 2. En México como en París: Fashioning la Chica Moderna 44 3. Domesticating la Chica Moderna 73 4. Picturing Working Women 102 5. La Moda Mexicana: Exotic Women 127 Conclusion. Imagining "Real" Mexican Women 156 Notes 163 Bibliography 173 Index 195
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826