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Immanuel Kants Prolegomena: Zu Einer Jeden Kunstigen Metaphysik (1893) ist ein philosophisches Werk, das sich mit der Metaphysik befasst. Das Buch ist eine Zusammenfassung von Kants umfangreicher Arbeit Kritik der reinen Vernunft und soll als Einf¿¿¿¿¿hrung in die Metaphysik dienen. In dem Werk geht es um die M¿¿¿¿¿¿glichkeit und Grenzen menschlichen Wissens, die Struktur der Erfahrung und die Bedeutung von Begriffen wie Raum, Zeit und Kausalit¿¿¿¿¿t. Kant argumentiert, dass die Metaphysik eine wichtige Rolle in der Philosophie spielt, aber dass sie nur dann sinnvoll ist, wenn sie auf einer…mehr

Produktbeschreibung
Immanuel Kants Prolegomena: Zu Einer Jeden Kunstigen Metaphysik (1893) ist ein philosophisches Werk, das sich mit der Metaphysik befasst. Das Buch ist eine Zusammenfassung von Kants umfangreicher Arbeit Kritik der reinen Vernunft und soll als Einf¿¿¿¿¿hrung in die Metaphysik dienen. In dem Werk geht es um die M¿¿¿¿¿¿glichkeit und Grenzen menschlichen Wissens, die Struktur der Erfahrung und die Bedeutung von Begriffen wie Raum, Zeit und Kausalit¿¿¿¿¿t. Kant argumentiert, dass die Metaphysik eine wichtige Rolle in der Philosophie spielt, aber dass sie nur dann sinnvoll ist, wenn sie auf einer soliden Grundlage basiert. Das Buch ist ein wichtiger Beitrag zur Philosophiegeschichte und hat bis heute Einfluss auf die moderne Philosophie.This scarce antiquarian book is a facsimile reprint of the old original and may contain some imperfections such as library marks and notations. Because we believe this work is culturally important, we have made it available as part of our commitment for protecting, preserving, and promoting the world's literature in affordable, high quality, modern editions, that are true to their original work.
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Autorenporträt
Immanuel Kant ( 22 April 1724 - 12 February 1804) was an influential German philosopher[23] in the Age of Enlightenment. In his doctrine of transcendental idealism, he argued that space, time, and causation are mere sensibilities; "things-in-themselves" exist, but their nature is unknowable.[24][25] In his view, the mind shapes and structures experience, with all human experience sharing certain structural features. In one of his major works, the Critique of Pure Reason (1781; second edition 1787),[26] he drew a parallel to the Copernican revolution in his proposition that worldly objects can be intuited a priori ('beforehand'), and that intuition is therefore independent from objective reality.[b] Kant believed that reason is also the source of morality, and that aesthetics arise from a faculty of disinterested judgment. Kant's views continue to have a major influence on contemporary philosophy, especially the fields of epistemology, ethics, political theory, and post-modern aesthetics. He attempted to explain the relationship between reason and human experience and to move beyond the failures of traditional philosophy and metaphysics. He wanted to put an end to what he saw as an era of futile and speculative theories of human experience, while resisting the skepticism of thinkers such as David Hume. He regarded himself as showing the way past the impasse between rationalists and empiricists,[28] and is widely held to have synthesized both traditions in his thought.[29] Kant was an exponent of the idea that perpetual peace could be secured through universal democracy and international cooperation. He believed that this would be the eventual outcome of universal history, although it is not rationally planned.[30] The nature of Kant's religious ideas continues to be the subject of philosophical dispute, with viewpoints ranging from the impression that he was an initial advocate of atheism who at some point developed an ontological argument for God, to more critical treatments epitomized by Schopenhauer, who criticized the imperative form of Kantian ethics as "theological morals" and the "Mosaic Decalogue in disguise",[31] and Nietzsche, who claimed that Kant had "theologian blood"[32] and was merely a sophisticated apologist for traditional Christian faith