12,00 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 1-2 Wochen
  • Broschiertes Buch

Immensee (1849 and 1851) is a novella by German author Theodor Storm. It was the work that made him famous and remains to this day one of his most widely read. Immensee was first published in Biernatzki¿s Volksbuch in December 1849 when the author was well known regionally, but with the revised edition 1851, he became famous all over Germany and then the world. By the time of his death in 1888, it saw 33 editions in 17 languages. Storm revised it using some comments from his friend Tyco Mommsen and republished it in 1851 in Sommergeschichten und Lieder and finally as a single work edition in…mehr

Andere Kunden interessierten sich auch für
Produktbeschreibung
Immensee (1849 and 1851) is a novella by German author Theodor Storm. It was the work that made him famous and remains to this day one of his most widely read. Immensee was first published in Biernatzki¿s Volksbuch in December 1849 when the author was well known regionally, but with the revised edition 1851, he became famous all over Germany and then the world. By the time of his death in 1888, it saw 33 editions in 17 languages. Storm revised it using some comments from his friend Tyco Mommsen and republished it in 1851 in Sommergeschichten und Lieder and finally as a single work edition in 1852. The first English translation appeared in 1858 in Henry Colburn¿s New Monthly Magazine and Literary Journal with a second version first appearing in the USA in 1863. It was Storm's best selling work and remains to this day one of his most widely read, along with The Rider on the White Horse and Pole Poppenspäler.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Autorenporträt
Hans Theodor Woldsen Storm ( 14. September 1817 in Husum, Herzogtum Schleswig; ¿ 4. Juli 1888 in Hanerau-Hademarschen) war ein deutscher Schriftsteller. Mit seiner Lyrik und Prosa gehört er zu den bedeutendsten Vertretern des Poetischen Realismus. Storm ist vor allem für seine Novellen bekannt, empfand sich allerdings in erster Linie als Lyriker und sah die Gedichte als Ursprung seiner Erzählungen. Für ihn war das Erlebnis das Fundament seiner Gedichte, während er der Gedankenlyrik fernstand. Einige Verse und Novellen richten sich gegen den Adel und kritisieren die Beamtenhierarchie sowie die Verbindung weltlicher und geistlicher Kräfte. Neben den frühen lyrisch-stimmungsbetonten Werken wie Immensee und Angelica finden sich in der Novellistik seiner mittleren und späten Jahre weitere Themen und Impulse. Zu ihnen gehören religions- und sozialkritische Ideen wie in Veronica, Im Schloß oder Ein Doppelgänger. Mit Kunstmärchen und unheimlichen Novellen wie Draußen im Heidedorf und Renate, Eekenhof und schließlich Der Schimmelreiter steht sein Werk in einem Spannungsverhältnis zu Vorgaben des Realismus.