"Liefere mehr, aber mit weniger Einsatz". Heisst nicht so die neue Herausforderung an die Produktivität in modernen Unternehmen? Ein wichtiger Schritt zur Erreichung dieses Ziels besteht im Austausch von Know-How, d. h. man macht sich das Wissen von jemand fremdem zunutze oder passt es an die eigenen Bedürfnisse an. Angesichts des rasanten Tempos, in dem sich der innere Wandel unserer Unternehmen vollzieht (und einmal ganz abgesehen vom äußeren Wandel in der Unternehmenswelt) ist es heute unmöglich, sich auf allen Gebieten gut auszukennen. "Learing to Fly" zeigt hier detailliert, wie man die…mehr
"Liefere mehr, aber mit weniger Einsatz". Heisst nicht so die neue Herausforderung an die Produktivität in modernen Unternehmen? Ein wichtiger Schritt zur Erreichung dieses Ziels besteht im Austausch von Know-How, d. h. man macht sich das Wissen von jemand fremdem zunutze oder passt es an die eigenen Bedürfnisse an. Angesichts des rasanten Tempos, in dem sich der innere Wandel unserer Unternehmen vollzieht (und einmal ganz abgesehen vom äußeren Wandel in der Unternehmenswelt) ist es heute unmöglich, sich auf allen Gebieten gut auszukennen. "Learing to Fly" zeigt hier detailliert, wie man die Theorie in die Praxis umsetzt und vermittelt Methoden, Erfahrungen und Einsichten von zwei führenden Praktikern des Knowledge Management - Chris Collison und Geoff Parcell.In diesem Buch beziehen sich die beiden Experten auf ihre umfangreichen Erfahrungen von BP, einem weltweit führenden Knowledge-Unternehmen. Sie demonstrieren sehr anschaulich, wie die Kombination von Wissensaustausch und leistungsstarker Technologie BP zu einem internationalen Spitzenunternehmen im Bereich Knowledge Management gemacht hat. Ein praktisches und pragmatisches Buch mit einer Fülle von Tipps und Ratschlägen für die praktische Anwendung.Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Chris Collison is a champion for knowledge sharing and an agent for change. He has presented to audiences at business schools and at conferences around the world, and is a regular contributor to specialist knowledge management publications. During his career he has advised government departments and worked with business leaders in many organizations, sharing the practical experiences he gained whilst working in BP's knowledge management team. As Director of Change & Knowledge Management for Centrica plc, he is responsible for developing organizational capability across this international energy and essential services company. Chris is a Chartered Fellow of the CIPD. Geoff Parcell is a master practitioner. He has a wealth of experience gained from a diverse career in BP that has taken him from Vietnam to Brazil, and from geophysicist to facilitator. He was a core member of BP's knowledge management team during the late 90s, creating environments for sharing excellence in operations, organizational capability and innovation. He has just returned to BP after an 18 month secondment to the UN in Geneva. There he helped create an holistic approach for sharing experiences of the response to AIDS between those involved - communities, cities, civic society groups, NGOs, UN agencies and businesses.
Inhaltsangabe
Preface. Acknowledgements. PART I: OVERVIEW. 1. Setting the Context. 2. What is Knowledge Management? 3. The Holistic Model - It's More Than the Sum of the Parts. 4. Getting the Environment Right. 5. Getting Started - Just Do It. PART II: TOOLS AND TECHNIQUES. 6. Connecting Sharers with Learners - Using Self-Assessment. 7. Learning From Your Peers - Somebody Has Already Done It. 8. Learning Whilst Doing - Time to Reflect. 9. Learning After Doing - When it's All Over. 10. Finding the Right People - If Only I Knew Who. 11. Networking and Communities of Practice. 12. Leveraging What We Have Learned - Capturing Knowledge. PART III: TODAY AND TOMORROW. 13. Embedding it in the Organization - Preparing To Let Go. 14. Review of the Book - What Did We Set Out To Do? Appendix A. Appendix B. Resources 1. Resources 2: One Page Resources. Index.
Preface. Acknowledgements. PART I: OVERVIEW. 1. Setting the Context. 2. What is Knowledge Management? 3. The Holistic Model - It's More Than the Sum of the Parts. 4. Getting the Environment Right. 5. Getting Started - Just Do It. PART II: TOOLS AND TECHNIQUES. 6. Connecting Sharers with Learners - Using Self-Assessment. 7. Learning From Your Peers - Somebody Has Already Done It. 8. Learning Whilst Doing - Time to Reflect. 9. Learning After Doing - When it's All Over. 10. Finding the Right People - If Only I Knew Who. 11. Networking and Communities of Practice. 12. Leveraging What We Have Learned - Capturing Knowledge. PART III: TODAY AND TOMORROW. 13. Embedding it in the Organization - Preparing To Let Go. 14. Review of the Book - What Did We Set Out To Do? Appendix A. Appendix B. Resources 1. Resources 2: One Page Resources. Index.
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