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Knowledge Management was the theme of the Standing Conference of Eastern, Central and Southern African Library and Information Associations (SCECSAL XVII) in 2006.
This selection of conference papers provides a cross-disciplinary approach to knowledge, information and development and how the three together can mould a new and more informed society. The challenge is to make our libraries more people-centered and Afro-centric, not simply serving the interests of the elite and paying little attention to the plight of the less well off. This needs to change, with libraries becoming more…mehr

Produktbeschreibung
Knowledge Management was the theme of the Standing Conference of Eastern, Central and Southern African Library and Information Associations (SCECSAL XVII) in 2006.

This selection of conference papers provides a cross-disciplinary approach to knowledge, information and development and how the three together can mould a new and more informed society. The challenge is to make our libraries more people-centered and Afro-centric, not simply serving the interests of the elite and paying little attention to the plight of the less well off. This needs to change, with libraries becoming more inclusive and serving the needs of all.

These papers raise provocative questions, and provide an insight into the struggle of information services in this part of Africa to be part of an emerging information and knowledge society.
Das Bibliothekswesen als Brücke zu einer Informations- und Wissensgesellschaft in Afrika: Thema der Standing Conference of Eastern, Central and Southern African Library and Information Associations (SCECSAL XVII) im Jahr 2006 war das Wissensmanagement. Diese Auswahl von Konferenzbeiträgen bietet eine fachübergreifende Betrachtungsweise von Wissen, Information und Entwicklung und zeigt auf, wie dies zusammen eine neue und besser informierte Gesellschaft hervorbringen kann. Die Herausforderung besteht darin, die Bibliotheken mehr an den Menschen zu orientieren und afro-zentrischer auszurichten, anstatt den Unterprivilegierten wenig Aufmerksamkeit zu widmen und lediglich den Interessen von Eliten zu dienen. Die Bibliotheken müssen einen umfassenderen Ansatz entwickeln, der den Bedürfnissen Aller dient. Die Beiträge dieses Bandes stellen provokante Fragen und geben einen Einblick in den Kampf der Informationsdienste in diesem Teil Afrikas, Teil einer entstehenden Informations- und Wissensgesellschaft zu sein.