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Essay from the year 2010 in the subject Leadership and Human Resource Management - Miscellaneous, grade: 1,0, Oxford Brookes University (Business School), course: Managing People in international Hospitality & Tourism Industries, language: English, abstract: How to motivate staff? What is the best way to get out the most out of staff? What encourages putting effort into work? And what is the link between motivation and good job performance? The question of what people expect or want from work is one of the most discussed topics in human resource management and a wide range of authors have…mehr

Produktbeschreibung
Essay from the year 2010 in the subject Leadership and Human Resource Management - Miscellaneous, grade: 1,0, Oxford Brookes University (Business School), course: Managing People in international Hospitality & Tourism Industries, language: English, abstract: How to motivate staff? What is the best way to get out the most out of staff? What encourages putting effort into work? And what is the link between motivation and good job performance? The question of what people expect or want from work is one of the most discussed topics in human resource management and a wide range of authors have tried to find the best fitting solution, which combines extrinsic and intrinsic methods. While content theories engage with the question of people´s needs, process theories deal with human behaviour such as work performance, effort and satisfaction. But what is motivation all about? When it comes to analyse approaches to managing, motivating and rewarding employees in the international hospitality and tourism industry, the term motivation needs to be defined as: '...the direction and persistence of action. It is concerned with why people choose a particular course of action in preference to others, and why they continue with a chosen action, ...' (Krech et al., 1962, in Mullins, 2009, p. 250) So the core question is, do people work at their best if they are motivated? Or what is the connection between motivation and performance?
Autorenporträt
Claudia Endter, geb. 1985 im thüringischen Suhl, fühlte sich bereits in ihrer Kindheit der magischen Anziehungskraft fremder Kulturen und ferner Länder in den Bann gezogen, so dass sie bereits als Teenager für ein Austauschjahr in die USA ging. Nach der kaufmännischen Ausbildung in der Automobilindustrie in Frankfurt am Main, verschlug es die Autorin zum Studieren in die Bundeshauptstadt. Das Studium der Betriebswirtschaft in Berlin sowie im englischen Oxford schloss die Autorin im Jahre 2011 mit dem ersten akademischen Grad des Bachelor of Arts erfolgreich ab. Derzeit arbeitet sie nebenberuflich am zweiten akademischen Grad des Master of Arts im Fachbereich Marketing & Communications. Bereits während des Studiums sammelte die Autorin umfassende praktische Erfahrungen im Marketing, Interkulturellen Management und internationalen Beziehungen und verbrachte mehrere Monate in Spanien, Großbritannien und der Schweiz. Internationale wirtschaftspolitische Beziehungen, Sprachen und inter

kulturelle Zusammenhänge beschäftigen die Autorin bis heute. Derzeit arbeitet sie im Bereich Public Relations auf Verbandsebene.