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This volume contains a selection of papers from the conference on Mediality/Intermediality held at the University of Zurich in May 2007.The essays explore a wide diversity of medial phenomena ranging from Shakespearean drama to contemporary literature, and from the motif of the Arthurian Round Table to the treatment of a metafictional novel in cartoon form. The core issues discussed include theory and methodology, the practical value of mediality for literary studies, the relationship between the written text and visual representation, and the role of performance and performativity.…mehr

Produktbeschreibung
This volume contains a selection of papers from the conference on Mediality/Intermediality held at the University of Zurich in May 2007.The essays explore a wide diversity of medial phenomena ranging from Shakespearean drama to contemporary literature, and from the motif of the Arthurian Round Table to the treatment of a metafictional novel in cartoon form. The core issues discussed include theory and methodology, the practical value of mediality for literary studies, the relationship between the written text and visual representation, and the role of performance and performativity. Collectively, the essays constitute a comprehensive investigation of some of the most pressing concerns in the study of mediality and intermediality.
Autorenporträt
Andreas Fischer wurde 1985 in Landau in der Pfalz geboren. Nach seinem Abitur an einem Wirtschaftsgymnasium entschloss er sich seine fachlichen Kenntnisse mit einem Studium der Wirtschaftswissenschaften an der Universität Hohenheim zu vertiefen, und schloss das Studium im Sommer 2010 mit dem Bachelor of Science ab. Seit Oktober 2010 studiert er an der gleichen Universität in einem Mastersudiengang Marketing und Management, welchen er voraussichtlich im Jahr 2012 abschließen wird. Bereits während des Studiums beschäftigte sich der Autor mit umweltbezogenen Fragestellungen der Betriebswirtschaft, vorrangig aus den Bereichen automobile Zukunft und nachhaltige Mobilität, insbesondere der Elektromobilität. Aus diesem Interesse heraus entstand die Idee, sich weitergehend mit der Elektromobilität zu beschäftigen, im speziellen mit dem Unternehmen Better Place und den Auswirkungen auf die Automobilindustrie.