Inhalte: Wie man mit internationalen Geschäftspartnern und Kollegen Besprechungen zielorientiert und effektiv durchführt Sprachlich korrekt: von der Einladung über die Begrüßung bis zum Abschluss der Besprechung und Protokoll Argumentieren wie ein Muttersprachler: nützliche Wendungen und Ausdrücke sowie Tipps für den richtigen Ton Mit Beispielen, interkulturellen Tipps und Hinweisen auf typisch deutsche Fehler. Das beste Training: Alles auf Englisch!
Wie man mit internationalen Geschäftspartnern und Kollegen Besprechungen zielorientiert und effektiv durchführt Sprachlich korrekt: von der Einladung über die Begrüßung bis zum Abschluss der Besprechung und Protokoll Argumentieren wie ein Muttersprachler: nützliche Wendungen und Ausdrücke sowie Tipps für den richtigen Ton Mit Beispielen, interkulturellen Tipps und Hinweisen auf typisch deutsche Fehler. Das beste Training: Alles auf Englisch!
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Autorenporträt
Förster, Lisa Lisa Förster ist ausgebildete Übersetzerin und Dolmetscherin für Englisch und Französisch. In ihrem Übersetzungs- und Sprachtrainingsbüro arbeitet sie mit einem Team aus qualifizierten Übersetzern und Dolmetschern zusammen. Außerdem bietet sie Fachsprachenkurse zu Business English an.
Pattinson, Annette Annette Pattinson ist staatlich geprüfte Übersetzerin für Englisch und als Lektorin und Layouterin in der Verlags- und Übersetzungsbranche tätig, mit Schwerpunkt auf mehrsprachigen Büchern und Zeitschriften.
Inhaltsangabe
Preparing a meeting
Inviting people to a meeting Making meeting arrangements Rescheduling, cancelling or confirming a meeting Making the agenda Hands-on organisation
Arriving at the meeting
Arriving in reception Introducing oneself and others Small talk Setting up the meeting room
Conducting a meeting
Opening the meeting Guiding the discussion Bringing about a decision Closing the meeting
The meeting itself
Roles at a meeting Active participation and asking for more information Expressing agreement and disagreement Making suggestions and having your say Enquiring and resolving misunderstandings Diplomacy and politeness What to do in case of language problems Voting
After the meeting
Making the minutes Following up the meeting
Special types of meetings
Meetings with customers Negotiations Briefing and brainstorming Jours fixes and kick offs Telephone conferences
Inviting people to a meeting Making meeting arrangements Rescheduling, cancelling or confirming a meeting Making the agenda Hands-on organisation
Arriving at the meeting
Arriving in reception Introducing oneself and others Small talk Setting up the meeting room
Conducting a meeting
Opening the meeting Guiding the discussion Bringing about a decision Closing the meeting
The meeting itself
Roles at a meeting Active participation and asking for more information Expressing agreement and disagreement Making suggestions and having your say Enquiring and resolving misunderstandings Diplomacy and politeness What to do in case of language problems Voting
After the meeting
Making the minutes Following up the meeting
Special types of meetings
Meetings with customers Negotiations Briefing and brainstorming Jours fixes and kick offs Telephone conferences
Literature
Index
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