106,99 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 2-4 Wochen
payback
53 °P sammeln
  • Gebundenes Buch

The relations between Greek and Roman culture constituted a continuous exchange since the Roman expansion into the Eastern Mediterranean area in the second century BC. One aspect of this phenomenon is the reception of Greek education and its visual presence in Roman world, which moved between contentual integration and amateurish dabbling. The main focus of this study is on depictions en miniature, among which carved stones play a pre-eminent role. They are analyzed under iconographic and typological as well as historico-cultural aspects. In this context, the question of their qualities as a…mehr

Produktbeschreibung
The relations between Greek and Roman culture constituted a continuous exchange since the Roman expansion into the Eastern Mediterranean area in the second century BC. One aspect of this phenomenon is the reception of Greek education and its visual presence in Roman world, which moved between contentual integration and amateurish dabbling.
The main focus of this study is on depictions en miniature, among which carved stones play a pre-eminent role. They are analyzed under iconographic and typological as well as historico-cultural aspects. In this context, the question of their qualities as a cultural expression of certain notions of Greek education in a graphic transformation of the discourse around paideia is of central importance.

Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Rezensionen
"(D)ie Studie (stellt) einen gelungenen Beitrag zum Verständnis der Übernahme griechischen Kulturguts durch die Römer dar"

Von Michael Donderer

In: Gymnasium, Band 121, Heft 5, 2014, S. 527-530.

--------------------------------------
"Die gelungene Arbeit Langs wird aufgrund ihrer Qualität sicherlich ein Standardwerk."

Lilian Raselli-Nydegger

In: Antike Welt, 4, 2015, S. 91.
--------------------------------------
"Diese Anmerkungen schmälern nicht den großen Erkenntniswert der Arbeit Jörn Langs. Größtenteils handelt es sich um schlichte Diskussionsanregungen, keinesfalls berühren sie den Kern der gründlichen, ausgesprochen umfassenden und gut zu lesenden Monographie, die hier vorgestellt wurde. Abschließend bleibt nur, dem Autor zu seiner gelungenen Studie zu gratulieren und sie denjenigen, die sich mit antiker Glyptik, Porträts von Philosophen oder der Rezeption griechischer Bildung in Rom befassen, dringend zur Lektüre zu empfehlen."

Von David Biedermann, M.A.

(In: Göttinger Forum für Altertumswissenschaft (GFA), http://gfa.gbv.de/dr,gfa,016,2013,r,33.pdf, 15:30, 05.12.2013)