To drastically reduce the emission of greenhouse gases, the development of future internal combustion engines will be strictly linked to the development of CO 2 neutral fuels (e.g. biofuels and e-fuels). This evolution implies an increase in development complexity, which needs the support of engine 3D-CFD simulations. Francesco Cupo presents approaches to accurately describe fuel characteristics and knock occurrence in SI engines, thus improving the current simulation capability in investigating alternative fuels and innovative combustion processes. The developed models are successfully used…mehr
To drastically reduce the emission of greenhouse gases, the development of future internal combustion engines will be strictly linked to the development of CO 2 neutral fuels (e.g. biofuels and e-fuels). This evolution implies an increase in development complexity, which needs the support of engine 3D-CFD simulations. Francesco Cupo presents approaches to accurately describe fuel characteristics and knock occurrence in SI engines, thus improving the current simulation capability in investigating alternative fuels and innovative combustion processes. The developed models are successfully used to investigate the influence of ethanol-based fuels and water injection strategies on knock occurrence and to conduct a virtual fuel design for and engine operating with the innovative SACI combustion strategy.
Produktdetails
Produktdetails
Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Autorenporträt
Francesco Cupo obtained a PhD at the research Institute of Automotive Engineering (IFS) in Stuttgart, Germany. His activity is currently focusing on the design of advanced internal combustion engines and alternative fuels.
Inhaltsangabe
Detailed description of real fuels.- Locally-distributed auto-ignition model and knock detection.- Influence of ethanol-based fuels and water injection on combustion and knock.- Virtual fuel design for SACI combustion strategy.
Detailed description of real fuels.- Locally-distributed auto-ignition model and knock detection.- Influence of ethanol-based fuels and water injection on combustion and knock.- Virtual fuel design for SACI combustion strategy.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826
Wir verwenden Cookies und ähnliche Techniken, um unsere Website für Sie optimal zu gestalten und Ihr Nutzererlebnis fortlaufend zu verbessern. Ihre Einwilligung durch Klicken auf „Alle Cookies akzeptieren“ können Sie jederzeit widerrufen oder anpassen. Bei „Nur notwendige Cookies“ werden die eingesetzten Techniken, mit Ausnahme derer, die für den Betrieb der Seite unerlässlich sind, nicht aktiviert. Um mehr zu erfahren, lesen Sie bitte unsere Datenschutzerklärung.
Notwendige Cookies ermöglichen die Grundfunktionen einer Website (z. B. Seitennavigation). Sie können nicht deaktiviert werden, da eine technische Notwendigkeit besteht.
Funktionale Cookies sorgen für ein komfortables Nutzererlebnis und speichern z. B. ob Sie eingeloggt bleiben möchten. Diese Arten von Cookies dienen der „Wiedererkennung“, wenn Sie unsere Website besuchen.
Wir nutzen Marketing Cookies, um die Relevanz unserer Seiten und der darauf gezeigten Werbung für Sie zu erhöhen und auf Ihre Interessen abzustimmen. Zu diesem Zweck teilen wir die Daten auch mit Drittanbietern.