Dieser Band enthält 16 Aufsätze, die ursprünglich für das 49. Colston Symposium in Bristol verfaßt und für diese Publikation vollständig überarbeitet wurden. Sie gewähren Einsichten in einige der Haupttendenzen innerhalb der Disziplin Theaterwissenschaft während der vergangenen Jahrzehnte und stellen zahlreiche methodologische Neuansätze vor, vor allem in den Bereichen Aufführungsanalyse, Rezeptionsanalyse, Interkulturalismus, soziokulturelle Analyse, Theateranthropologie, Tanz- und Bewegungsanalyse, computergestützte Rekonstruktion von Aufführungsstätten, Straßentheater, Guerillatheater, rituelles Theater, usw.…mehr
Dieser Band enthält 16 Aufsätze, die ursprünglich für das 49. Colston Symposium in Bristol verfaßt und für diese Publikation vollständig überarbeitet wurden. Sie gewähren Einsichten in einige der Haupttendenzen innerhalb der Disziplin Theaterwissenschaft während der vergangenen Jahrzehnte und stellen zahlreiche methodologische Neuansätze vor, vor allem in den Bereichen Aufführungsanalyse, Rezeptionsanalyse, Interkulturalismus, soziokulturelle Analyse, Theateranthropologie, Tanz- und Bewegungsanalyse, computergestützte Rekonstruktion von Aufführungsstätten, Straßentheater, Guerillatheater, rituelles Theater, usw.
Contents: Richard Schechner, What is >Performance Studies< Anyway? Patrice Pavis, The Conditions of Reception in the Theatre: Psychological and Psychoanalytical Approaches. Darko Suvin, On the Epistemology and Pragmatics of Intercultural Theatre Studies. Maria Shevtsova, Sociocultural Performance Analysis. Jean Marie Pradier, Ethnoscenology: The Flesh is the Spirit. Ian Watson, Intercultural Performance: Barter, Cultural Exchange and Reception. Deborah Kapchan, Exchanging Lies and Creating Truths: Intentionality in Moroccan Market Place Performance. Fawzia Afzal Khan, Desiring Methodology: Performing Postcolonial Theatre Anthropology in Pakistan. Andrew Gurr, Versatile Venues and the Displacement of the Globe: Reconstructing Outdoor and Indoor Performances in Jacobean England. Richard Beacham, Virtually There: Computer assisted Reconstructions of Ancient Theatrical Spaces. Gad Kaynar, Audience and Response Programming Research and the Methodology of the Implied Spectator. Susan Bennett, Watching Another, Viewing Theatre: Questions for Audience Reception and Cross cultural Performance. Janet Adshead Lansdale, Narratives and Metanarratives in Dance Analysis. Marcia B. Siegel, Using Lexicons for Performance Research: Three Duets. Linda Myrsiades, Performance Analysis Through Field Research: The Guerilla Theatre in Greece Under the Nazi Occupation. Lisa Wolford, Methodological Issues in the Documentation and Analysis Grotowsky's Art as Vehicle.
Contents: Richard Schechner, What is >Performance Studies< Anyway? Patrice Pavis, The Conditions of Reception in the Theatre: Psychological and Psychoanalytical Approaches. Darko Suvin, On the Epistemology and Pragmatics of Intercultural Theatre Studies. Maria Shevtsova, Sociocultural Performance Analysis. Jean Marie Pradier, Ethnoscenology: The Flesh is the Spirit. Ian Watson, Intercultural Performance: Barter, Cultural Exchange and Reception. Deborah Kapchan, Exchanging Lies and Creating Truths: Intentionality in Moroccan Market Place Performance. Fawzia Afzal Khan, Desiring Methodology: Performing Postcolonial Theatre Anthropology in Pakistan. Andrew Gurr, Versatile Venues and the Displacement of the Globe: Reconstructing Outdoor and Indoor Performances in Jacobean England. Richard Beacham, Virtually There: Computer assisted Reconstructions of Ancient Theatrical Spaces. Gad Kaynar, Audience and Response Programming Research and the Methodology of the Implied Spectator. Susan Bennett, Watching Another, Viewing Theatre: Questions for Audience Reception and Cross cultural Performance. Janet Adshead Lansdale, Narratives and Metanarratives in Dance Analysis. Marcia B. Siegel, Using Lexicons for Performance Research: Three Duets. Linda Myrsiades, Performance Analysis Through Field Research: The Guerilla Theatre in Greece Under the Nazi Occupation. Lisa Wolford, Methodological Issues in the Documentation and Analysis Grotowsky's Art as Vehicle.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der Steintor 70. V V GmbH (zukünftig firmierend: buecher.de internetstores GmbH)
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl
Sitz der Gesellschaft: Hannover
Amtsgericht Hannover HRB 227001
Steuernummer: 321/neu