New Mattheson Studies
Herausgeber: Buelow, George J.; Marx, Hans Joachim
New Mattheson Studies
Herausgeber: Buelow, George J.; Marx, Hans Joachim
- Gebundenes Buch
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
This collection of essays brings together the research on Johann Mattheson (1681 1764).
Andere Kunden interessierten sich auch für
- George J. Buelow / Hans Joachim Marx (eds.)New Mattheson Studies68,99 €
- Timothy L. Jackson / Paul Hawkshaw (eds.)Bruckner Studies83,99 €
- Peter Bergquist (ed.)Orlando Di Lasso Studies51,99 €
- Messiaen Studies56,99 €
- Elliott Carter Studies122,99 €
- C.P.E. Bach Studies57,99 €
- Frogley AlainVaughan Williams Studies146,99 €
-
-
-
This collection of essays brings together the research on Johann Mattheson (1681 1764).
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Cambridge University Press
- Seitenzahl: 510
- Erscheinungstermin: 8. März 2012
- Englisch
- Abmessung: 240mm x 161mm x 32mm
- Gewicht: 925g
- ISBN-13: 9780521251150
- ISBN-10: 052125115X
- Artikelnr.: 26658897
- Verlag: Cambridge University Press
- Seitenzahl: 510
- Erscheinungstermin: 8. März 2012
- Englisch
- Abmessung: 240mm x 161mm x 32mm
- Gewicht: 925g
- ISBN-13: 9780521251150
- ISBN-10: 052125115X
- Artikelnr.: 26658897
Preface; General abbreviations; Abbreviations for the works of Johann
Mattheson; 1. The legacy of Johan Mattheson: a retrospective evaluation
Beekman C. Cannon; Part I. Mattheson and His Times: 2. Hamburg zur Zeit
Johann Matthesons: Politik, Wirtschaft und Kultur Hans Wilhelm Eckardt; 3.
Johann Mattheson als Diplomat in Hamburg Folkert Fiebig; 4. Mattheson and
the aesthetics of theater Gloria Flaherty; 5. Zur hamburgischen
Gelehrtenrepublik im Zeitalter Matthesons Jürgen Rathje; Part II. Mattheson
as Composer and Writer on Music: 6. Johann Mattheson's 'Inquiring Composer'
Beekman C. Cannon; 7. Mattheson's arrangement of Handel's Radamisto for the
Hamburg Opera Winton Dean; 8. Mattheson als Begründer der ersten
Musikzeitschrift (Critica musica) Imogen Fellinger; 9. Polemik als
Erkenntnisform: Bemerkungen zu den Schriften Arno Forchert; 10. Unbekannte
Kompositionen aus Johann Mattheson's Nachlass Hans Joachim Marx; 11.
Mattheson on performance practice Frederick Neumann; 12. Die
Verzierungskunst aus Matthesons Sicht Hans Turnow; Part III. Mattheson and
his Contemporaries: 13. Der vollkommene Capellmeister as a stimulus to J.
S. Bach's late fugal writing Gregory G. Butler; 14. Mattheson and Handel:
their musical relations in Hamburg J. Merrill Knapp; 15. Mattheson und
Gottsched Siegfried Kross; 16. Mattheson as biographer of Handel Alfred
Mann; 17. Johann Mattheson and J. S. Bach: the Hamburg connection George B.
Stauffer; Part IV. Mattheson and the Music Theory and Aesthtics of the
Eighteenth Century: 18. Zur Handhabung der 'inventio' in der deutchen
Musiklehre des frühen achtzehnten Jahrhunderts Wulf Arlt; 19. Johann
Mattheson and the invention of the Affektenlehre George J. Buelow; 20. The
genesis of Mattheson's style classification Claude V. Palisca; 21.
Mattheson und die französische Musik Herbert Schneider; 22. Verwechselung,
Voraunsnehmung, and Verzögerung: important Mattheson contributions to
eighteenth-century music theory David A. Sheldon; Part V. Mattheson
Bibliography: An Evaluation: 23. Johann Mattheson's historical
significance: conflicting viewpoints Ernest Harriss; Name index; Index of
Mattheson's writings and compositions.
Mattheson; 1. The legacy of Johan Mattheson: a retrospective evaluation
Beekman C. Cannon; Part I. Mattheson and His Times: 2. Hamburg zur Zeit
Johann Matthesons: Politik, Wirtschaft und Kultur Hans Wilhelm Eckardt; 3.
Johann Mattheson als Diplomat in Hamburg Folkert Fiebig; 4. Mattheson and
the aesthetics of theater Gloria Flaherty; 5. Zur hamburgischen
Gelehrtenrepublik im Zeitalter Matthesons Jürgen Rathje; Part II. Mattheson
as Composer and Writer on Music: 6. Johann Mattheson's 'Inquiring Composer'
Beekman C. Cannon; 7. Mattheson's arrangement of Handel's Radamisto for the
Hamburg Opera Winton Dean; 8. Mattheson als Begründer der ersten
Musikzeitschrift (Critica musica) Imogen Fellinger; 9. Polemik als
Erkenntnisform: Bemerkungen zu den Schriften Arno Forchert; 10. Unbekannte
Kompositionen aus Johann Mattheson's Nachlass Hans Joachim Marx; 11.
Mattheson on performance practice Frederick Neumann; 12. Die
Verzierungskunst aus Matthesons Sicht Hans Turnow; Part III. Mattheson and
his Contemporaries: 13. Der vollkommene Capellmeister as a stimulus to J.
S. Bach's late fugal writing Gregory G. Butler; 14. Mattheson and Handel:
their musical relations in Hamburg J. Merrill Knapp; 15. Mattheson und
Gottsched Siegfried Kross; 16. Mattheson as biographer of Handel Alfred
Mann; 17. Johann Mattheson and J. S. Bach: the Hamburg connection George B.
Stauffer; Part IV. Mattheson and the Music Theory and Aesthtics of the
Eighteenth Century: 18. Zur Handhabung der 'inventio' in der deutchen
Musiklehre des frühen achtzehnten Jahrhunderts Wulf Arlt; 19. Johann
Mattheson and the invention of the Affektenlehre George J. Buelow; 20. The
genesis of Mattheson's style classification Claude V. Palisca; 21.
Mattheson und die französische Musik Herbert Schneider; 22. Verwechselung,
Voraunsnehmung, and Verzögerung: important Mattheson contributions to
eighteenth-century music theory David A. Sheldon; Part V. Mattheson
Bibliography: An Evaluation: 23. Johann Mattheson's historical
significance: conflicting viewpoints Ernest Harriss; Name index; Index of
Mattheson's writings and compositions.
Preface; General abbreviations; Abbreviations for the works of Johann
Mattheson; 1. The legacy of Johan Mattheson: a retrospective evaluation
Beekman C. Cannon; Part I. Mattheson and His Times: 2. Hamburg zur Zeit
Johann Matthesons: Politik, Wirtschaft und Kultur Hans Wilhelm Eckardt; 3.
Johann Mattheson als Diplomat in Hamburg Folkert Fiebig; 4. Mattheson and
the aesthetics of theater Gloria Flaherty; 5. Zur hamburgischen
Gelehrtenrepublik im Zeitalter Matthesons Jürgen Rathje; Part II. Mattheson
as Composer and Writer on Music: 6. Johann Mattheson's 'Inquiring Composer'
Beekman C. Cannon; 7. Mattheson's arrangement of Handel's Radamisto for the
Hamburg Opera Winton Dean; 8. Mattheson als Begründer der ersten
Musikzeitschrift (Critica musica) Imogen Fellinger; 9. Polemik als
Erkenntnisform: Bemerkungen zu den Schriften Arno Forchert; 10. Unbekannte
Kompositionen aus Johann Mattheson's Nachlass Hans Joachim Marx; 11.
Mattheson on performance practice Frederick Neumann; 12. Die
Verzierungskunst aus Matthesons Sicht Hans Turnow; Part III. Mattheson and
his Contemporaries: 13. Der vollkommene Capellmeister as a stimulus to J.
S. Bach's late fugal writing Gregory G. Butler; 14. Mattheson and Handel:
their musical relations in Hamburg J. Merrill Knapp; 15. Mattheson und
Gottsched Siegfried Kross; 16. Mattheson as biographer of Handel Alfred
Mann; 17. Johann Mattheson and J. S. Bach: the Hamburg connection George B.
Stauffer; Part IV. Mattheson and the Music Theory and Aesthtics of the
Eighteenth Century: 18. Zur Handhabung der 'inventio' in der deutchen
Musiklehre des frühen achtzehnten Jahrhunderts Wulf Arlt; 19. Johann
Mattheson and the invention of the Affektenlehre George J. Buelow; 20. The
genesis of Mattheson's style classification Claude V. Palisca; 21.
Mattheson und die französische Musik Herbert Schneider; 22. Verwechselung,
Voraunsnehmung, and Verzögerung: important Mattheson contributions to
eighteenth-century music theory David A. Sheldon; Part V. Mattheson
Bibliography: An Evaluation: 23. Johann Mattheson's historical
significance: conflicting viewpoints Ernest Harriss; Name index; Index of
Mattheson's writings and compositions.
Mattheson; 1. The legacy of Johan Mattheson: a retrospective evaluation
Beekman C. Cannon; Part I. Mattheson and His Times: 2. Hamburg zur Zeit
Johann Matthesons: Politik, Wirtschaft und Kultur Hans Wilhelm Eckardt; 3.
Johann Mattheson als Diplomat in Hamburg Folkert Fiebig; 4. Mattheson and
the aesthetics of theater Gloria Flaherty; 5. Zur hamburgischen
Gelehrtenrepublik im Zeitalter Matthesons Jürgen Rathje; Part II. Mattheson
as Composer and Writer on Music: 6. Johann Mattheson's 'Inquiring Composer'
Beekman C. Cannon; 7. Mattheson's arrangement of Handel's Radamisto for the
Hamburg Opera Winton Dean; 8. Mattheson als Begründer der ersten
Musikzeitschrift (Critica musica) Imogen Fellinger; 9. Polemik als
Erkenntnisform: Bemerkungen zu den Schriften Arno Forchert; 10. Unbekannte
Kompositionen aus Johann Mattheson's Nachlass Hans Joachim Marx; 11.
Mattheson on performance practice Frederick Neumann; 12. Die
Verzierungskunst aus Matthesons Sicht Hans Turnow; Part III. Mattheson and
his Contemporaries: 13. Der vollkommene Capellmeister as a stimulus to J.
S. Bach's late fugal writing Gregory G. Butler; 14. Mattheson and Handel:
their musical relations in Hamburg J. Merrill Knapp; 15. Mattheson und
Gottsched Siegfried Kross; 16. Mattheson as biographer of Handel Alfred
Mann; 17. Johann Mattheson and J. S. Bach: the Hamburg connection George B.
Stauffer; Part IV. Mattheson and the Music Theory and Aesthtics of the
Eighteenth Century: 18. Zur Handhabung der 'inventio' in der deutchen
Musiklehre des frühen achtzehnten Jahrhunderts Wulf Arlt; 19. Johann
Mattheson and the invention of the Affektenlehre George J. Buelow; 20. The
genesis of Mattheson's style classification Claude V. Palisca; 21.
Mattheson und die französische Musik Herbert Schneider; 22. Verwechselung,
Voraunsnehmung, and Verzögerung: important Mattheson contributions to
eighteenth-century music theory David A. Sheldon; Part V. Mattheson
Bibliography: An Evaluation: 23. Johann Mattheson's historical
significance: conflicting viewpoints Ernest Harriss; Name index; Index of
Mattheson's writings and compositions.