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This volume is a collection of German and English papers presented at a symposium for young researchers on 'Norms in Educational Linguistics', which was held in Giessen (Germany) in 2008. The proceedings represent a multitude of philologies, theoretical frameworks and applications and are structured in thematic sections ranging from Language policy as a reflection of cultural norms to Norm, standard, deviation and Target norms in foreign language teaching. Dieser Band ist eine Sammlung von deutsch- und englischsprachigen Beiträgen, die bei einem Symposium für Nachwuchswissenschaftler zu…mehr

Produktbeschreibung
This volume is a collection of German and English papers presented at a symposium for young researchers on 'Norms in Educational Linguistics', which was held in Giessen (Germany) in 2008. The proceedings represent a multitude of philologies, theoretical frameworks and applications and are structured in thematic sections ranging from Language policy as a reflection of cultural norms to Norm, standard, deviation and Target norms in foreign language teaching.
Dieser Band ist eine Sammlung von deutsch- und englischsprachigen Beiträgen, die bei einem Symposium für Nachwuchswissenschaftler zu 'Normen in der Educational Linguistics' (Gießen, 2008) gehalten wurden. Die Betrachtung verschiedenster Sprachen und theoretischer Ansätze sowie die Anwendungsbeispiele zeichnen diesen Band aus, in dem die Normfrage anhand von drei Schwerpunktbereichen diskutiert wird: Sprachpolitik als Ausdruck kultureller Normen; Norm, Standard, Abweichung und Zielnormen im Fremdsprachenunterricht.
Autorenporträt
The editors are a team of young scholars who research and teach at the English Department at the University of Giessen (Germany). They are members of the local postgraduate working group in educational linguistics and associated with the university¿s interdisciplinary Research Network Educational Linguistics. Christiane Brand is a senior lecturer; Stefanie Dose, Sandra Götz and Thorsten Brato are currently research assistants at the University of Giessen. Die Herausgeber sind ein Team von Nachwuchswissenschaftlern, die am Institut für Anglistik der Universität Gießen forschen und lehren. Sie sind Mitglieder der Arbeitsgruppe Educational Linguistics des Gießener Graduiertenzentrums Kulturwissenschaften, die mit dem interdisziplinären Forschungsverbund Educational Linguistics der Universität Gießen kooperiert. Christiane Brand ist Studienrätin i.H., Stefanie Dose, Sandra Götz und Thorsten Brato sind als Wissenschaftliche Mitarbeiter an der Universität Gießen tätig.