Fotografische Archive freilegen - Lighting the Archive mit Mike Sperlinger
In Risse freilegen treten Lighting the Archive, eine online verfügbare Gesprachsreihe über fotografische Arbeitsweisen, Ordnungsstrukturen und Materialitaten, mit dem Autor und Kurator Mike Sperlinger in einen Dialog. Sperlingers Essay betrachtet die Werdegange der Fotograf_innen Marianne Wex und Chauncey Hare unter dem Brennglas der Aufmerksamkeitsokonomie und deren Rückzüge aus dem System Kunst - bis hin zu ihrer Wiederentdeckung als "vergessene Künstler_innen". Wie dies gelingen konnte und welche tragende Rolle das Thema Archiv dabei gespielt hat, bespricht Lighting the Archive mit dem Autor.
Exposing Photographic Archives - Lighting the Archive with Mike Sperlinger
In Exposing Tears, Lighting the Archive, an open-ended series of conversations about photographic techniques, structures of order, and materialities, engage the writer and curator Mike Sperlinger in dialogue. Sperlinger's essay looks at the careers of the pho- tographers Marianne Wex and Chauncey Hare through the lens of the art market's economy of attention including their withdrawals from the art system and their eventual rediscovery as "forgotten artists." Lighting the Archive discusses with the author how this was achieved and what a key role the archive played in the proces.
In Risse freilegen treten Lighting the Archive, eine online verfügbare Gesprachsreihe über fotografische Arbeitsweisen, Ordnungsstrukturen und Materialitaten, mit dem Autor und Kurator Mike Sperlinger in einen Dialog. Sperlingers Essay betrachtet die Werdegange der Fotograf_innen Marianne Wex und Chauncey Hare unter dem Brennglas der Aufmerksamkeitsokonomie und deren Rückzüge aus dem System Kunst - bis hin zu ihrer Wiederentdeckung als "vergessene Künstler_innen". Wie dies gelingen konnte und welche tragende Rolle das Thema Archiv dabei gespielt hat, bespricht Lighting the Archive mit dem Autor.
Exposing Photographic Archives - Lighting the Archive with Mike Sperlinger
In Exposing Tears, Lighting the Archive, an open-ended series of conversations about photographic techniques, structures of order, and materialities, engage the writer and curator Mike Sperlinger in dialogue. Sperlinger's essay looks at the careers of the pho- tographers Marianne Wex and Chauncey Hare through the lens of the art market's economy of attention including their withdrawals from the art system and their eventual rediscovery as "forgotten artists." Lighting the Archive discusses with the author how this was achieved and what a key role the archive played in the proces.