An essential guide for leaders who want to use social media to be "open" while maintaining control
"Be Open, Be Transparent, Be Authentic" are the current leadership mantras-but companies often push back. Business is premised on the concept of control and yet the new world order demands openness-leaders do not know how to be open and be in control. This must-have resource will help the modern leader understand how to lead in the new open world-where blogging, twittering, facebooking, and digging are becoming the norm. the author lays out the steps that leaders must take to transform their organizations and themselves into being "open" -and exactly what that will mean.
Shows how to use social media to become an open organization
Offers basic advice for leaders who are adapting to the new era of openness in the marketplace
The author Charlene Li is one of the foremost experts on social media and technologies
In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
"Be Open, Be Transparent, Be Authentic" are the current leadership mantras-but companies often push back. Business is premised on the concept of control and yet the new world order demands openness-leaders do not know how to be open and be in control. This must-have resource will help the modern leader understand how to lead in the new open world-where blogging, twittering, facebooking, and digging are becoming the norm. the author lays out the steps that leaders must take to transform their organizations and themselves into being "open" -and exactly what that will mean.
Shows how to use social media to become an open organization
Offers basic advice for leaders who are adapting to the new era of openness in the marketplace
The author Charlene Li is one of the foremost experts on social media and technologies
In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
"Die Botschaft von Lis Buch lautet schließlich:Vollkommene Kontrolle ist gar nicht möglich und auch nicht erstrebenswert. Man kann aber die Unsicherheit für das eigene Unternehmen nutzbar machen, indem man in einem geordneten Prozess die Art der Führung verändert Dazu bietet die Autorin nicht nur allgemeine Strategieempfehlungen, sondern detaillierte Handreichungen zur Umsetzung. Zahlreiche Fragenkataloge, Beispiele aus der Praxis und Kalkulationen werden durch zusätzliche Angebote auf der Internetseite der Autorin erweitert. Charlene Lis Open Leadership kann mit Gewinn als ein Plädoyer für eine neue Unternehmenskultur gelesen werden und eignet sich auch als Ideensteinbruch." -- changex.de, 21.09.10
'...a valuable guide to social media thinking, written by a genuine expert with real skill.' (Management Today, June 2010)
'...will help the modern leader understand how to lead in the new open world...' (Finance & Management Faculty, July 2010)
'...characteristically sober and well considered...Li has written the perfect book.' (CIO, July 2010)
'Li convincingly shows leaders that there's an upside to ceding control.' (Harvard Business Review, July/August 2010)
'In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.' (Publicnet.co.uk, August 2010)
'...a valuable guide to social media thinking, written by a genuine expert with real skill.' (Management Today, June 2010)
'...will help the modern leader understand how to lead in the new open world...' (Finance & Management Faculty, July 2010)
'...characteristically sober and well considered...Li has written the perfect book.' (CIO, July 2010)
'Li convincingly shows leaders that there's an upside to ceding control.' (Harvard Business Review, July/August 2010)
'In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.' (Publicnet.co.uk, August 2010)
Die Botschaft von Lis Buch lautet schließlich:Vollkommene Kontrolle ist gar nicht möglich und auch nicht erstrebenswert. Man kann aber die Unsicherheit für das eigene Unternehmen nutzbar machen, indem man in einem geordneten Prozess die Art der Führung verändert Dazu bietet die Autorin nicht nur allgemeine Strategieempfehlungen, sondern detaillierte Handreichungen zur Umsetzung. Zahlreiche Fragenkataloge, Beispiele aus der Praxis und Kalkulationen werden durch
zusätzliche Angebote auf der Internetseite der Autorin erweitert. Charlene Lis Open Leadership kann mit Gewinn als ein Plädoyer für eine neue Unternehmenskultur gelesen werden und eignet sich auch als Ideensteinbruch.
changex.de, 21.09.10
zusätzliche Angebote auf der Internetseite der Autorin erweitert. Charlene Lis Open Leadership kann mit Gewinn als ein Plädoyer für eine neue Unternehmenskultur gelesen werden und eignet sich auch als Ideensteinbruch.
changex.de, 21.09.10