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A. !, FADEN, K. KRAFr, and K. O. STUMPE Following the discovery of the pentapeptide enkephalins in 1975, a number of endogenous opioid peptides and opiate receptors have been identified. Endogenous opioids and opiate-receptor mechanisms have been implicated in a variety of regulat ory and dysregulatory functions including analgesia, cardiovascular regulation, shock, hypertension, traumatic spinal cord and brain injury, stroke, immune func tion, feeding behavior, diuresis, gastrointestinal motility, and respiratory control, among others. Over the past 10 years, many studies have demonstrated a…mehr

Produktbeschreibung
A. !, FADEN, K. KRAFr, and K. O. STUMPE Following the discovery of the pentapeptide enkephalins in 1975, a number of endogenous opioid peptides and opiate receptors have been identified. Endogenous opioids and opiate-receptor mechanisms have been implicated in a variety of regulat ory and dysregulatory functions including analgesia, cardiovascular regulation, shock, hypertension, traumatic spinal cord and brain injury, stroke, immune func tion, feeding behavior, diuresis, gastrointestinal motility, and respiratory control, among others. Over the past 10 years, many studies have demonstrated a relationship between endogenous opioids and the cardiovascular system under both homeostatic and pathophysiological conditions. Opioids and opiate receptors have been found in various cardioregulatory sites within the brain and spinal cord, as well as in peripheral tissues such as sympathetic ganglia, adrenal gland, and heart. Both endogenous opioids and exogenous opiates have been shown to produce potent cardiovascular effects following central nervous system or systemic administration. Opiate-receptor antagonists have been demonstrated to reverse hypotension from sepsis, hypo volemia, and anaphylaxis; such studies have been used to infer activity of endogenous opioid systems in shock. Changes in tissue concentrations of endogenous opioids and! or opiate receptors have been found after shock and hypertension, further implying a role for opioid systems in the etiology of these conditions. In addition, modification of opiate receptor regulation, receptor binding, or opioid metabolism has also been used to establish a potential role for endogenous opioid systems in cardiovascular control and dyscontrol.
Autorenporträt
Prof. Dr. med. Karin Kraft ist Ärztin für Innere Medizin und seit 2002 Inhaberin des Stiftungslehrstuhls für Naturheilkunde an der medizinischen Fakultät der Universität Rostock. Nach Medizinstudium und Promotion war sie am Institut für Klinische Biochemie, Universität Bonn, sowie am Institut für Pharmakologie, Universität Heidelberg. Ab dem Jahr 1983 arbeitete sie in der Medizinischen Poliklinik der Universität Bonn, wo sie als Oberärztin ab 1992 den Aufbau der Ambulanz für Naturheilverfahren durchführte. Sie habilitierte sich 1993 für Innere Medizin. Schwerpunkte in der Lehre sind der Querschnittsbereich 12 (Rehabilitation, Physikalische Medizin, Naturheilverfahren) nach der Approbationsordnung für Ärzte sowie die Betreuung des Wahlpflichtfachs Naturheilverfahren. Forschungsbereiche sind Phytotherapie, sonstige naturheilkundliche Methoden, insbesondere apparative Techniken und naturheilkundliche Rehabilitation. Sie ist Autorin zahlreicher Publikationen und Herausgeberin der Zeit

schschrift für Phytotherapie. Als Referentin hält sie viele Seminare und Kurse in ganz Deutschland.