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Can corporate history be art? This question can only be asked if one is not familiar with the fascinating long-term project by the Chinese artist Xiaowen Zhu. Anyone who has experienced Oriental Silk will answer this question with a clear "yes." The project's title is also the name of a company founded in Los Angeles in the early 1970s. Specializing in trading and distributing silks, it was headed for decades by Kenneth Wong and his family. Through her multi-sensory works Zhu opens up a multifaceted view of a firm that is distinguished, like its silk products, through its own haptics, style,…mehr

Produktbeschreibung
Can corporate history be art? This question can only be asked if one is not familiar with the fascinating long-term project by the Chinese artist Xiaowen Zhu. Anyone who has experienced Oriental Silk will answer this question with a clear "yes." The project's title is also the name of a company founded in Los Angeles in the early 1970s. Specializing in trading and distributing silks, it was headed for decades by Kenneth Wong and his family. Through her multi-sensory works Zhu opens up a multifaceted view of a firm that is distinguished, like its silk products, through its own haptics, style, colors, and values. The people, places, and stories that make up the phenomenon of Oriental Silk form a fascinating, vivid tapestry in which the past and present, art and life, are closely interwoven.

XIAOWEN ZHU (_1986, Shanghai) calls herself a "visual poet and aesthetic researcher." For her artistic studies she combines diverse materials and media to create an experiencethat articulates the specific world she inhabits. She lives in Berlin

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Autorenporträt
XIAOWEN ZHU (_1986, Shanghai) bezeichnet sich selbst als »visuelle Poetin und ästhetische Forscherin«. Für ihre künstlerischen Studien verbindet sie unterschiedliche Materialien und Medien zu einer, ihre spezifische Lebenswelt artikulierenden Erfahrung. Sie lebt und arbeitet in Berlin.
Rezensionen

Perlentaucher-Notiz zur TAZ-Rezension

Der Eindruck mag täuschen: Nach außen gibt sich Xiaowen Zhus Kunstband mit seinem grauen Leineneinband einfach und zurückhaltend, beschreibt Rezensentin Brigitte Werneburg. Innen jedoch zeigt es sich inhaltlich wie formal in der ganzen Komplexität seines Themas. "Orient Silk" ist Teil eines Kunstprojektes, das aus einem Film, Installationen und nun auch einem zweisprachigen Buch besteht und sich vordergründig mit einem eher unscheinbaren chinesischen Seidenladen in Los Angeles befasst. Den Hauptteil des Buches bilden die Gespräche über die Geschichte des Ladens mit dem heutigen Inhaber Kenneth Wong, lesen wir. Doch Zhu baut auch Unterhaltungen mit Kunden ein, Diskussionen über die Installationen und die Filmvorführung sowie Fotografien, durch die langsam tieferliegende Bedeutungsaspekte zum Vorschein kommen: die Geschichte chinesischer Einwanderung nach Amerika, das Überleben im westlichen Kapitalismus, die Beziehungen zwischen den USA und China. So bietet "Orient Silk" eine ästhetisch wie inhaltlich interessante Lektüre, so die Rezensentin.

© Perlentaucher Medien GmbH
»"Designed to mirror a physical experience"« Jyni Ong Itsnicethat, 26.02.2021