Dieser praktische Band schließt eine Marktlücke, denn er vermittelt umfassende Information für die Entwicklung eines erfolgreichen Internet Marketingplans. Autor Ralph Wilson ist ein internationaler Spitzenexperte auf dem Gebiet des Webmarketing und E-Commerce. Hier beschreibt er ausführlich, wie Unternehmen die Vorteile des Internet als wirkungsvolles Marketing- und Vertriebswerkzeug nutzen können, und wie sie erstklassige Produkte oder Dienstleistungen schaffen können, ohne dabei das Schicksal einer Vielzahl gescheiterter E-Business Unternehmen zu teilen. Anhand einer Fülle praktischer…mehr
Dieser praktische Band schließt eine Marktlücke, denn er vermittelt umfassende Information für die Entwicklung eines erfolgreichen Internet Marketingplans. Autor Ralph Wilson ist ein internationaler Spitzenexperte auf dem Gebiet des Webmarketing und E-Commerce. Hier beschreibt er ausführlich, wie Unternehmen die Vorteile des Internet als wirkungsvolles Marketing- und Vertriebswerkzeug nutzen können, und wie sie erstklassige Produkte oder Dienstleistungen schaffen können, ohne dabei das Schicksal einer Vielzahl gescheiterter E-Business Unternehmen zu teilen. Anhand einer Fülle praktischer Beispiele erläutert Wilson die Kernkompetenzen für den Aufbau eines Wettbewerbsvorteils im Internet und gibt Hilfestellung bei der Definition der Ziele eines E-Business, bei der Marktsegmentierung, der Entwicklung eines effektiven Mix von Werbeaktivitäten und vieles andere mehr. Ralph Wilson ist Gründer des Doctor EbizTM, einem Mitteilungsblatt, das Fragen von kleinen Unternehmen prägnant beantwortet und ihnen dabei hilft, im Dschungel des Internet zu überleben. Profitieren auch Sie von seinem Know-How für ein erfolgreiches Internet Marketing.Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
RALPH F. WILSON is one of the world's top Web-marketing and e-business authorities. He is the founding editor of Web Marketing Today(r), Web Commerce Today(r), and Doctor Ebiz(r), and his work has been praised in numerous publications, including The Wall Street Journal, Business Week, Business 2.0, and PC Magazine.
Inhaltsangabe
Acknowledgments. Introduction. PART I: STRATEGIC PLANNING. Comprehending the Opportunities for Doing Business on the Web. Making Your Website Purposes Crystal Clear. Devising an Adequate Revenue Plan. Defining a Unique E-Business Niche. Assessing Your Core Competencies. Developing a Unique Sales Proposition (USP). Setting Goals for Your E-Business. PART II: SITUATION ANALYSIS. Performing a SWOT Analysis. Conducting an Industry Analysis. Analyzing the Competition. Understanding Your Customers. PART III: MARKET AND PRODUCT FOCUS. Segmenting Your Internet Market. Differentiating Your Company's Products and Services. Naming Your Online Business. Building Trust in an Unknown Web Business. Positioning Your Company in the Consumer's Mind. PART IV: THE 4 Ps OF MARKETING. P1--Product Strategy. P2--Place (Distribution). P3--Promotion. P4--Price: Pricing Strategy. Budgeting for and Implementing Your Internet Marketing Plan. PART V: PUTTING IT ALL TOGETHER. Writing Your Internet Marketing Plan. Appendix: The Internet Marketing Checklist: 27 Ways to Promote Your Website. Index.
Acknowledgments. Introduction. PART I: STRATEGIC PLANNING. Comprehending the Opportunities for Doing Business on the Web. Making Your Website Purposes Crystal Clear. Devising an Adequate Revenue Plan. Defining a Unique E-Business Niche. Assessing Your Core Competencies. Developing a Unique Sales Proposition (USP). Setting Goals for Your E-Business. PART II: SITUATION ANALYSIS. Performing a SWOT Analysis. Conducting an Industry Analysis. Analyzing the Competition. Understanding Your Customers. PART III: MARKET AND PRODUCT FOCUS. Segmenting Your Internet Market. Differentiating Your Company's Products and Services. Naming Your Online Business. Building Trust in an Unknown Web Business. Positioning Your Company in the Consumer's Mind. PART IV: THE 4 Ps OF MARKETING. P1--Product Strategy. P2--Place (Distribution). P3--Promotion. P4--Price: Pricing Strategy. Budgeting for and Implementing Your Internet Marketing Plan. PART V: PUTTING IT ALL TOGETHER. Writing Your Internet Marketing Plan. Appendix: The Internet Marketing Checklist: 27 Ways to Promote Your Website. Index.
Rezensionen
"...contains a great deal of sensible advice..." (Marketing, 14 March 2002) "...easy text with hands on advice that could prove useful to the beginner as well as the more experienced person." (M2 Communications, 19 April 2002)
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