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Eine Dokumentation des jährlich vom Design Zentrum Nordrhein Westfalen verliehenen Preises für Kommunikationsdesign, einem der höchstdotierten Designpreise in Europa.
In diesem Begleitbuch werden sämtliche Arbeiten des red dot award: communication design dokumentiert: Grand Prix, Juniorpreis sowie Ehrenauszeichnungen für hohe und höchste Designqualität in den Rubriken Werbung, Unternehmens- und Produktkommunikation, Fernsehen und elektronische Medien, Kultur und Sport, Verlagswesen, Multimedia und Finanzkommunikation.
A documentation of the annual prize for Communication Design awarded
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Produktbeschreibung
Eine Dokumentation des jährlich vom Design Zentrum Nordrhein Westfalen verliehenen Preises für Kommunikationsdesign, einem der höchstdotierten Designpreise in Europa.

In diesem Begleitbuch werden sämtliche Arbeiten des red dot award: communication design dokumentiert: Grand Prix, Juniorpreis sowie Ehrenauszeichnungen für hohe und höchste Designqualität in den Rubriken Werbung, Unternehmens- und Produktkommunikation, Fernsehen und elektronische Medien, Kultur und Sport, Verlagswesen, Multimedia und Finanzkommunikation.

A documentation of the annual prize for Communication Design awarded by the Design Centre Nordrhein Westfalia (Germany), one of the most significant design awards in Europe.

The graphic designer's role is changing. Companies today are subject to fast technical and economic developments and it is the job of communication agencies to help these companies create advertising which will successfully attract and bind their customers to them. With the Internet, web design and increased globalisation, international communication design is lively and exciting and the results are more stimulating than ever.

This publication contains a broad selection of International pieces of work which have won awards in the categories of the Grand Prix and the junior Prize as well as honorary awards for High Design Quality and the Highest Design Quality in the fields of advertising, company and product communications, financial communications, television and electronic media, culture and sport, public areas, publishing, and multimedia.