Early literacy is tackled from different angles. Researchers from Germany, Spain and Australia focus on learning to read and spell in two languages as well as on models and stages in the acquisition of literacy. Finally first teaching methods are suggested. Early literacy is put on a well founded empirical basis to ensure successful foreign language learning at primary school level. Früher Schrifterwerb wird aus verschiedenen Winkeln beleuchtet. Wissenschaftler aus Deutschland, Spanien und Australien äußern sich zu zweisprachigem Lesen- und Schreibenlernen sowie zu Modellen und Stufen im…mehr
Early literacy is tackled from different angles. Researchers from Germany, Spain and Australia focus on learning to read and spell in two languages as well as on models and stages in the acquisition of literacy. Finally first teaching methods are suggested. Early literacy is put on a well founded empirical basis to ensure successful foreign language learning at primary school level. Früher Schrifterwerb wird aus verschiedenen Winkeln beleuchtet. Wissenschaftler aus Deutschland, Spanien und Australien äußern sich zu zweisprachigem Lesen- und Schreibenlernen sowie zu Modellen und Stufen im Schrifterwerb. Schließlich werden erste Vermittlungsansätze vorgeschlagen. Frühes Lesen und Schreiben wird auf eine solide empirische Basis gesetzt, um erfolgreiches frühes Fremdsprachenlernen zu gewährleisten.
Bärbel Diehr is professor of Teaching English as a Foreign Language at the University of Wuppertal. Jutta Rymarczyk is professor of Teaching English as a Foreign Language at the Heidelberg University of Education. Bärbel Diehr ist Professorin für Didaktik des Englischen an der Universität Wuppertal. Jutta Rymarczyk ist Professorin für Englische Sprache und ihre Didaktik an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg.
Inhaltsangabe
Contents/Inhalt: Deslea Konz/Leanne Fried/Maureen Michael: Responding to the challenge of teaching English language skills - Thorsten Piske: Positive and negative effects of exposure to L2 orthographic input in the early phases of foreign language learning: a review - Bärbel Diehr: Research into reading in the primary school: a fresh look at the use of written English with young learners of English as a Foreign Language - Jutta Rymarczyk/Annika Musall: Reading skills of first graders who learn to read and write in German and English - Amparo Lázaro Ibarrola: English phonics for Spanish children: adapting to new English as a Foreign Language classrooms - Stefanie Frisch: Bewusstmachende Verfahren beim Umgang mit dem Schriftbild im Englischunterricht der Primarstufe - erste Ergebnisse der LiPs Studie - Petra Burmeister: *Did you now that 15 difrent Fish arts in the Kiel Canal live? On foreign language writing in partial immersion primary school classrooms - Constanze Weth: «Wörter, Wendungen und Sätze so aus dem Gedächtnis schreiben, dass sie eindeutig erkennbar sind»: Überlegungen zum Umgang mit Schrift im frühen Fremdsprachenunterricht - Dieter Mindt/Gudrun Wagner: Das Schriftbild im Englischunterricht der Klassen 1 und 2.
Contents/Inhalt: Deslea Konz/Leanne Fried/Maureen Michael: Responding to the challenge of teaching English language skills - Thorsten Piske: Positive and negative effects of exposure to L2 orthographic input in the early phases of foreign language learning: a review - Bärbel Diehr: Research into reading in the primary school: a fresh look at the use of written English with young learners of English as a Foreign Language - Jutta Rymarczyk/Annika Musall: Reading skills of first graders who learn to read and write in German and English - Amparo Lázaro Ibarrola: English phonics for Spanish children: adapting to new English as a Foreign Language classrooms - Stefanie Frisch: Bewusstmachende Verfahren beim Umgang mit dem Schriftbild im Englischunterricht der Primarstufe - erste Ergebnisse der LiPs Studie - Petra Burmeister: *Did you now that 15 difrent Fish arts in the Kiel Canal live? On foreign language writing in partial immersion primary school classrooms - Constanze Weth: «Wörter, Wendungen und Sätze so aus dem Gedächtnis schreiben, dass sie eindeutig erkennbar sind»: Überlegungen zum Umgang mit Schrift im frühen Fremdsprachenunterricht - Dieter Mindt/Gudrun Wagner: Das Schriftbild im Englischunterricht der Klassen 1 und 2.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826