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John Updike´s twentieth novel, like his first, "The Poorhouse" (1959), takes place in one day, a day that contains much conversation and some rain. The seventy-eigt-year-old painter Hope Chafetz, wo in the course of her eventful life has been Hope Ouderkirk, Hope McCoy, ans Hope Holloway, answers questions put to her by a New York interviewer named Kathryn, and recapitulates, through the story of her own career, the triumphant, poignant saga of postwar American art. In the evolving relation between the two women, the interviewer an interviewee move in and out of the roles of daughter and…mehr

Produktbeschreibung
John Updike´s twentieth novel, like his first, "The Poorhouse" (1959), takes place in one day, a day that contains much conversation and some rain. The seventy-eigt-year-old painter Hope Chafetz, wo in the course of her eventful life has been Hope Ouderkirk, Hope McCoy, ans Hope Holloway, answers questions put to her by a New York interviewer named Kathryn, and recapitulates, through the story of her own career, the triumphant, poignant saga of postwar American art. In the evolving relation between the two women, the interviewer an interviewee move in and out of the roles of daughter and mother, therapist and patient, predator and prey, supplicant and idol. The scene is central Vermont; the time is the early spring of 2001.
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Autorenporträt
JOHN UPDIKE was the author of more than sixty books, eight of them collections of poetry. His novels, including The Centaur, Rabbit Is Rich, and Rabbit at Rest, won the Pulitzer Prize, the National Book Award, the National Book Critics Circle Award, and the William Dean Howells Medal of the American Academy of Arts and Letters. He died in 2009.
Rezensionen
"Rabbit ist tot. Der Held aus vier Romanen über den amerikanischen Mittelstand kehrte zwar im vergangenen Winter noch einmal in deutscher Übersetzung aus dem Jenseits zurück ( Rabbit, eine Rückkehr ) - der Autor Updike aber ist in seinem jüngsten Roman längst zu seinen Anfängen zurückgekehrt. Auch in der Form: Seek my Face spielt, wie schon der Erstling The Poorhouse Fair , an einem einzigen Tag - jenem Tag, an dem sich die 78jährige Hope in einem Interview an ihr Leben erinnert. An ihre Ehe mit Zack McCoy, dem großen, tragischen Helden der abstrakten Malerei, und an Guy Holloway, den sie nach Zacks Tod geheiratet hatte. Guy war der Star der Pop-Art in den sechziger Jahren, und so entwickelt sich das fiktive Gespräch zu einem Streifzug durch die Ideengeschichte der amerikanischen Gegenwart. Ähnlichkeiten mit tatsächlichen Personen sind beabsichtigt: Zack ist der Maler Jackson Pollock, Hope seine Frau Lee Krasner. Updike nutzt ihre Biografie als Basis, nimmt sich aber die Freiheit, sie nach seinen Plänen umzuformen zu einer Betrachtung über die Kunst und das Leben, skeptisch, abgeklärt und bisweilen fast weise."